به كارزار “بهنام را آزاد کنید” بپیوندید وضعیت بهنام ابراهیم زاده نگران کننده است

by admin_shahla
34 views

بهنام ابراهیم زاده عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، فعال دفاع از حقوق کودک و از رهبران و چهره های شناخته شده و محبوب کارگری در ایران است. او  هم اکنون در وضعیت نگران کننده ای در زندان رجایی شهر بسر میبرد. بهنام از سوم دسامبر تا کنون در اعتراض به انتقالش به بند ١ اندرزگاه زندان رجایی شهر که محل نگاهداری زندانیانی است که قتلی مرتکب شده و یا در بازار فروش مواد مخدر بوده اند، و در اعتراض به پرونده سازی های جدید برای وی و رفتار خشونت بار و توهین آمیز علیه او در اعتصاب غذا بسر میبرد. از همین رو وضعیت جسمانی وی وخیم است و در این مدت چند بار بيهوش گرديده و با افت شدید فشار خون روبرو شده است.

بهنام در روز ١٩ دسامبر دست به اعتصاب غذای خشک زد و روز ٢١ دسامبر بدلیل اینکه سه روزی میشد که اعتصاب غذایش را به اعتصاب غذای خشک تبدیل کرده بود، بيهوش شد و وی را به بهداری بیمارستان انتقال دادند. اما بهنام  اجازه نمیداد که  به وی سرم وصل کنند و در آخر در برابر اینکه تا سه روز دیگر خواستهای وی رسیدگی خواهد شد، با وصل کردن سرم به اعتصاب غذای خشک خود خاتمه داد ولی اعلام داشت که تا وقتی او را به بند زندانیان سیاسی گوهر دشت، یعنی سالن  ١٢ این زندان انتقال ندهند به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد.

بدنبال این کشاکش ها روز ٢٧ دسامبر بهنام به جای انتقال به بند زندانیان سیاسی (بند ١٢) به بند دو زندان رجایی شهر منتقل شد. و او با خواست بازگشت به بند زندانیان سیاسی همچنان دراعتصاب غذا بسر میبرد. بنا بر خبر ها بر اثر اعتصاب غذا معده بهنام دچار خونریزی شده و در وضعیت جسمانی بدی بسر میبرد. خواست فوری دیگر او اجرای فوری قانون تفکیک جرایم است.

بهنام ابراهیم زاده ٤ سال است که در زندان است و به ٥ سال حبس محکوم شده است. اکنون رژیم اسلامی برای او پاپوش دوزی کرده و میخواهد او را با اتهاماتی چون تماس با “احمد شهید” و همكارى با مجاهدين محاکمه کند. بهنام به این پرونده سازی معترض است و مقامات زندان او را با ضرب و شتم و دستبند تلاش کرده اند به دادگاه ببرند. برای  همین است که بهنام را به بند ١ “اندرزگاه” رجایی شهر انتقال داده اند. وضعيت بهنام ابراهيم زاده بشدت نگران كننده است.

جرم بهنام دفاع از حقوق کارگر، حقوق و حقوق انسانهاست. بهنام ابراهیم زاده در زندان نیز سکوت نکرده و بر روی خواستهای انسانی خود پافشاری کرده است. از جمله آخرین نامه بهنام از زندان رجایی شهر است. او در این نامه ضمن اشاره به وضعیت خود ، از وضعیت اسفبار ٧٠٠٠ زندانی در این گوهر دشت سخن میگوید و از جهانیان میخواهد از او و از خواستهایش و از زندانیان سیاسی در ایران حمایت کنند.

بهنام ابراهیم زاده بخاطر شکنجه های درون زندان از بیماریهای متعددی چون درد کلیه، خونریزی لثه ها، درد کمر و گردن رنج میبرد. او نوبت عملی جراحی داشته است و مقامات قضایی جمهوری اسلامی مانع درمان او شده اند. این درحالیست که فرزند او نیما ابراهیم زاده به بیماری سرطان تحت درمان است و بهنام حتی از بودن در کنار فرزند بیمارش محروم است. خانواده بهنام نيز تحت فشار قرار گرفته اند.

بهنام ابراهیم زاده جانش در خطر است.  ما با اعلام كارزار ” بهنام را آزاد کنید” از مردم مدافع حقوق انسان در ایران, سازمانهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان دعوت ميكنيم كه براى نجات جان بهنام با اين كمپين بپيوندند. تنها يك كارزار قوى و وسيع جهانى ميتواند بهنام را نجات بدهد.

كارزار ” بهنام را آزاد کنید” يك كارزار ادامه دار بوده و از امروز ٢٧ دسامبر ٢٠١٤ برابر با ششم دى ماه ١٣۹٣ آغاز به كار كرده وخواستار آزادى بهنام ابراهيم زاده است. اين كارزار در ادامه فعاليتهايش از شما دعوت ميكند كه در هفته حمايت از بهنام ابراهيم زاده فعالانه و وسيعا شركت نماييد.

هفته حمايت از بهنام ابراهيم زاده از روز دوازدهم  ژانویه الى هجدهم ژانويه  بوده و از شما دعوت ميكنيم كه  به هر شکلى که میتوانید به این کارزار بپیوندید.  شما ميتوانيد با امضا طومارحمایت از بهنام ابراهیم زاده و خواستهایش، با ارسال پیام همبستگی به صورت نوشته و يا  تهیه کلیپ، با برپا کردن پیکت های اعتراضی در هفته حمايت از بهنام شركت كنيد.

٢٨ دسامبر ٢٠١٤ برابر با ٧ دى ماه ١٣۹٣

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى

كمپين برای آزادی کارگران زندانی

نهاد كودكان مقدمند

​http://zendanisiasi.wordpress.com

https://free-them-now.com

http://childrenfirstnow.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00