اطلاعیه شماره ۱۰۲: علی آزادی آزاد شد

by admin_shahla
51 views

 ادامه دستگیری‌ها بعد از اول مه

بنا بر اخبار منتشر شده عصر روز ۱۹ اردیبهشت علی آزادی کارگر نانوایی و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و در میان استقبال جمعیتی کثیری از خانواده و فعالین کارگری از زندان آزاد شد. آزادی علی آزادی را به او، به خانواده‌اش و به همه انسانهای آزادیخواه تبریک میگوییم.

علی آزادی روز ۱۷ اسفند ۹۱ همراه با غالب حسینی یکی دیگر از فعالین کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری به جرم تلاش برای برگزاری ۸ مارس روز جهانی زن در محل کار خود دستگیر شد. غالب حسینی همچنان در زندان سنندج بسر میبرد.

 بعلاوه بعد از اول مه روز جهانی کارگر جلیل محمدی و حامد محمودی دو تن دیگر از اعضای کمیته هماهنگی در شهر سنندج، به تاریخ ۱۲ اردیبهشت بازداشت و زندانی شدند. در همین روز دو نفر از فعالین کارگری کارخانه ایران خودرو در تهران به اسامی محمد قاسم خانی و بهرام سعیدی نیز دستگیر و به مکانی نا معلوم منتقل گردیدند. همچنین در روز ۱۴ اردیبهشت نیز محمد احیایی از فعالین کارگری یکی از شکرت‌های خودروسازی در اطراف تهران دستگیر و زندانی شده است.

 این درحالیست که بهنام ابراهیم زاده از چهره‌های شناخته شده کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری علیرغم وضع وخیم جسمانی تنها فرزندش نیما که بدلیل ابتلاء به بیماری خطرناک خونی در بیمارستان محک تهران بستری است، در خطر دستگیری و بازگرداندن مجدد به زندان است. بهنام روز ۱۴ اردیبهشت برای تمدید مرخصی خود به دادستانی جمهوری اسلامی مراجعه کرد. اما آنها بهانه تراشی کرده دوباره از او خواهان تایید پزشک قانونی مبنی بر نیاز وجود وی در کنار فرزند بیمارش شده اند. در این رابطه بهنام ابراهیم زاده طی نامه‌ای به همه سازمانها و نهادهای انساندوست و تشکلهای کارگری در سراسر جهان خواستار حمایت و پشتیبانی شده است. تا با اعتراض و فشار خود مانع بازگرداندن وی به زندان شوند.

جمهوری اسلامی رضا شهابی را قبل از اول مه به زندان بازگرداند. محمد جراحی یکی دیگر از رهبران کارگری در شهر تبریز را علیرغم اینکه مورد جراحی غده سرطانی تیروئید قرار گرفته بود و بعد از عمل نیاز به پرتو درمانی داشت، به زندان بازگرداند. همچنین در همان روز اول مه سرکوبگران رژیم اسلامی شاهرخ زمانی از رهبران شناخته شده کارگری در شهر تبریز را به اتهام توهین به “رهبری” سوار اتومبیل کرده و به شعبه بازپرسی عمومی و انقلاب اسلامی واقع در پارک شهر منتقل کردند و بعد از بازپرسی فراوان وی را مدت دو ساعت به بند قرنطینه انتقال داده و سپس به بند ۴ سالن ۱۲ زندان گوهردشت بازگرداندند.

جمهوری اسلامی از گسترش و سازمانیابی مبارزات کارگران وحشت دارد. از همین رو فشار خود را بر روی فعالین و رهبران کارگری تشدید کرده است. با تجمعات اعتراضی خود در مقابل درب زندانها و همراه با خانواده‌های کارگران زندانی و زندانیان سیاسی خواستار آزادی همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی از زندان شویم.

 جلیل محمدی، حامد محمودی، محمد احیایی، بهرام سعیدی، محمد قاسم خانی، بهنام ابراهیم زاده، رضا شهابی، شاهرخ زمانی، محمد جراحی، رسول بداغی و عبدالرضا قنبری و همه کارگران و زندانیان سیاسی باید فورا  و بدون قید و شرط از زندان آزاد شود. فشار بر روی فعالین و رهبران کارگری باید فورا متوقف شود.

۱۹  اردیبهشت ۹۲  ، ۹ مه  ۲۰۱۳

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

 شهلا دانشفرShahla_daneshfar@yahoo.com

بهرام سروشBahram.Soroush@gmail.com

 http://free-them-now.blogspot.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00