اطلاعیه شماره: ٢٤٤: آخرین اخبار از معلمان زندانی

by admin_shahla
62 views

اسماعیل عبدی و همه معلمان زندانی باید فورا آزاد شوند

پیمان محمود عطار وکیل کانون صنفی معلمان در گفتگویی با صفحه فیس بوکی “حقوق معلم، حقوق کارگر گزارش میدهد که در حال حاضر پنج معلم به اسامی سید محمود باقری، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، اسماعیل عبدی و علیرضا هاشمی در زندان بسر میبرند. بعلاوه اینکه محمود بهشتی لنگرودی از اعضای هیات مدیره این کانون نیز حکم محکومیت زندان دارد. بنا برخبرها اسماعیل عبدی که در ٦ تیر بازداشت شد، در بند دو سپاه بسر میبرد و بازداشتش را ده روز تمدید کرده اند.  به گفته پیمان محمود عطار  اسماعیل عبدی دارای یک حبس تعلیقی به مدت ده سال است و برای وی سازمان  اطلاعات سپاه پرونده جدیدی درست کرده و ممنوع الاملاقات است. اسماعیل عبدی قبل از بازداشت، برای شرکت در همایش سازمان بین المللی معلمان قصد گرفتن گذرنامه داشت که متوجه میشود توسط دادستانی کل کشور ممنوع الخروج شده است. در دادستانی به او گفته میشود که برای رفع ممنوع الخروجی باید به دادسرای اوین مراجعه کند. اما چون احتمال دستگیر وی وجود داشت دو روز قبل از مراجعه به اوین، اسماعیل عبدی به دفتر وکیلش رفته و به او وکالت نامه ای داده است که در صورت دستگیری پیگیر وضعیتش باشند. بنا بر این گزارش او از ششم تیر تا کنون ملاقاتی نداشته و فقط تلفنی با خانواده اش در تماس است و بازداشتش را ده روز دیگر تمدید کرده اند.

در این گفتگو حاج محمود  عطار وکیل اسماعیل عبدی از قول خورشیدی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امنیت  خبر میدهد که احتمال این وجود دارد که اتهام جدید وی منجر به این بشود که محکومیت تعلیقی قبلی هم به جربان افتد.  یعنی مجازات قبلی به مجازات احتمالی جدید اضافه شود.

 محمود عطار وکیل کانون صنفی معلمان در مورد رسول بداقی میگوید که او  شش سال حبس را سپری کرده و باید اواسط مرداد امسال آزاد شود. اما متاسفانه سازمان اطلاعات سپاه پرونده جدیدی برای وی  تشکیل داده است که موارد اتهام آن روشن نیست. بنا بر این خبر رسول بداقی نیز اکنون در بند ٢ الف سپاه زندان اوین نگهداری می شود.

یکی دیگر از معلمان زندانی محمود باقری عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان  است.  او  در دو پرونده جداگانه مجموعا به نه سال و نیم حبس “تغزیری و تعلیقی” محکوم است. در پرونده سال ٨٥ که مربوط به اعتراضات گسترده معلمان در آن سال است به سه و نیم سال حبس تعلیقی و در پرونده سال ٨٩ به شش سال حبس “تعزیری” محکوم شده است و در پی تایید حکم ٦ سال از سوی دادگاه تجدید نظر در ٥ تیر ٩١ دستگیر و هم اکنون ٤ سال است که در بازداشت و در زندان اوین بسر میبرد. با محکومیت دوم او، حکم سه و نیم سال حبس تعلیقی او نیز به اجرا در آمده است.

علی اکبر باغانی یکی دیگر از معلمان بازداشت شده اخیر است. او نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان است که در ٤ تیر بازداشت شد. علی اکبر باغانی در سال هشتاد و نه و پس از نشست شورای مرکزی به همراه محمود بهشتی لنگرودی در تهران و اسماعیل عبدی در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر، دستگیر و روانه ی بازداشت در بند ۲۰۹ اوین شد، هر یک از آنها حدود دو ماه در زندان اوین بند ۲۰۹ به شکل انفرادی گذراندند. و پس از آن با قرار وثیقه هایی سنگین آزاد شدند. درتیرماه  هشتاد و نه، باغانی توسط قاضی پیر عباسی به تحمل یک سال حبس در قزل حصار و دو سال تبعید به زابل  محکوم گردید، او همچنین، ۵ سال حبس تعلیقی مربوط به سال ۸۵  و تجمعات معلمان در آن سال را دارد  که از صدور حکم تجدید نظر آن ۴ سال سپری شده است.

علیرضا هاشمی نیز دبیرکل سازمان معلمان ایران است که در دور جدید اعتراضات معلمان در  صبح روز یکشنبه ٣٠ فروردین  بازداشت شد.با دور جدید اعتراضات معلمان و گسترش هر روزه آنان فشار بر روی معلمان معترض بیشتر شد و مشخصا در این دوره علیرضا هاشمی، علی اکبر باغانی و اسماعیل عبدی دستگیر شدند.

هم اکنون معلمان دیگری نیز در بند بسر میبرند. عبدالرضا قنبری معلم معترضی است که روز ١٤ دی ٨٨ به جرم شرکت در تظاهرات های گسترده مردم در آن سال و بویژه تظاهرات روز  ٦ دی در محل کار خود در پاکدشت دستگیر و راهی بند ٣٥٠ اوین شد. عبدالرضا قنبری ابتدا حکم اعدام داشت و  سه سال زیر خط اعدام بسر برد تا اینکه بدنبال اعتراضات گسترده ، در سال ٩١ حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور نقض و در اوایل سال ٩٢ طی محاکمه ای به ١٥ سال حبس به صورت تبعید در زندان برازجان استان بوشهر محکوم گردید. اعتراضات علیه این احکام سنگین علیه این معلم معترض ادامه یافت و سرانجام حکم وی در دادگاه تجدید نظر شعبه ٥٤ به ١٠ سال زندان بدون تبعید کاهش پیدا کرد.

معلمان در بند دیگر عبارتند از: محمد داوری به جرم شرکت در اعتراضات گسترده مردم در سال ٨٨ با ٥ سال حکم زندان،  عبدالله مومنی از دستگیر شدگان سال ٨٨ با ٤ سال و ١١ ماه حکم زندان، محمد علی اگوشی، معلم بازنشسته با ١٠ سال حکم، و هاشم شعبانی نژآد و هادی راشدی از شهر اهواز با احکام اعدام.

معلمان خواستار آزادی همه معلمان دربند و همه زندانیان سیاسی هستند. معلمان برای آزادی همکاران دربندشان و برای پیگیری خواستهای خود با شعار ما همه  عبدی هستیم برای ساعت ده صبح روز ٣١ تیر به تجمع در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. از خواستها و مبارزات معلمان وسیعا حمایت کنیم.

کارزاری جهانی برای آزادی اسماعیل عبدی و همه معلمان زندانی در جریان است. وسیعا به این کارزار بپیوندیم.

بدنبال دستگیری اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان موجی از اعتراض در میان معلمان بر پا شده است. در این رابطه کارزاری جهانی در جریان است. هدف این کارزار آزادی فوری اسماعیل عبدی و همه معلمان در بند است. در همین راستا فدراسیون جهانی “آموزش بین الملل” طی نامه ای خطاب به مقامات ایران ضمن محکوم کردن دستگیری او خواستار آزادی فوری وی از زندان شده است. این نامه بصورت پتی شنی در حمایت از اسماعیل عبدی بر روی سایت لیبر استارت که یک سایت خبری بین المللی کارگری است گذاشته شده است. متن فارسی این نامه ضمیمه است. از همگان دعوت میکنیم که با امضای پتی شن زیر به کارزار برای آزادی اسماعیل عبدی و همه معلمان دربند بپیوندند.

http://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=2779

————————-

کارزار حمایت از اسماعیل عبدی:تجمع

– به فراخوان کانون صنفی معلمان، در اعتراض به دستگیری اسماعیل عبدی و برای پیگیری خواستهایشان ساع ده صبح روز ٣١ تیر مقابل مجلس اسلامی تجمع خواهد بود.

– کانون صنفی معلمان طی اطلاعیه خواستار آزادی اسماعیل عبدی شده است. برای آزادی عبدی و پیگیری خواستهایشان معلمان در تهران برای ٣١ تیر فراخوان به تجمع در مقابل مجلس داده اند.

– اتحادیه آزاد کارگران ایران طی بیانیه ای در ٧ تیر دستگیر اسماعیل عبدی را قویا محکوم و خواستار آزادی وی شده است.

– سندیکای شرکت واحد طی بیانیه ای تجت عنوان “مدافعان حقوق آموزگاران را آزاد کنید” خواستار آزادی معلمان زندانی شد.

– سندیکای کارگران فلزکارمکانیک و سندیکای کارگران نقاشان استان البرز طی بیانیه ای در ٩ تیر خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی شدند

– معلمان مریوان در دهم تیر در اعتراض به بازداشت اسماعیل عبدی و در حمایت از او گرد آمدند.

–  اتحادیه استادان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

 – کارکنان فدراسیون جهانی آموزش بین الملل، در کانادا- Support Canadian EI Affiliates l’IE

در روزهای ١٨و ١٩ تیر جمع هایی از معلمان در شهرهای قزوین، البرز، مشهد، سقز، زیوه گردهمایی هایی داشتند و با پلاکارد ما همه عبدی هستیم، خواستار آزادی او و همه معلمان زندانی شده و پیگیر خواستهایشان گردیدند.

این حمایت ها ادامه دارد.به هر شکل که میتوانیم به کارزار جهانی برای آزادی اسماعیل عبدی و معلمان زندانی بپیوندیم. پیکت های اعتراضی بگذاریم و با گذاشتن عکس وی و همه معلمان زندانی و کارگران در بند، صدای اعتراض معلمان در سطح جهان باشیم.  با سازمانها و نهادهای انساندوست در هر کجا که هستیم تماس بگیریم و خواستار حمایت آنها از این کارزار بشویم. خصوصا خانواده های دانش آموزان نقش مهمی در تقویت مبارزات معلمان دارند.

خواست افزایش حقوقها به رقمی بالاتر از خط تورم و تحصیل رایگان برای همه، دو خواست مهم معلمان، خواستهای کل  جامعه است و به سرنوشت کودکان این جامعه و میلیونها مردمی که با مشکل تحصیل فرزندانشان روبرویند، مربوط است، معلمان را در این اعتراضات وسیعا حمایت کنیم. خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی و همه معلمان زندانی رسول بداغی، علی اکبر باغانی، علیرضا هاشمی، محمود باقری، عبدالرضا قنبری بشویم.

همه کارگران زندانی، معلمان در بند و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند

کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند

٢٢ تیر ١٣٩٤ ٬ ١٣ ژوئیه  ٢٠١٥

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00