اطلاعیه شماره ۱۰۷: چند خبر از کارگران زندانی

by admin_shahla
28 views

وضع جسمانی رضا شهابی مجددا و پس از بازگشت به زندان رو به وخامت است!

بنا بر خبرمنتشر شده از سوی کمیته دفاع از رضا شهابی، پس از بازگرداندن رضا به زندان، حدود ۲۰ روزی است که او درد شدیدی در ناحیه کمر احساس می کند و این درد به پای چپ او هم سرایت کرده است،  به حدی که حتی نشستن، خوابیدن و راه رفتن عادی هم برایش بسیار دشوار شده است. در برابر این دردها درمان رضا تنها خلاصه شده است به هفته‌ای یک عدد آمپول دگزامتازون و ب۱۲- ب کمپلکس! این در حالیست که گردن و بازوی چپ رضا  نیز به شدت درد می کند. بعلاوه اینکه  دندانهای فک بالای او که موقتا ترمیم و به دلیل احضار به زندان به صورت موقتی روکش شده بود، باعث سر درد و چشم دردهای شدید وی شده است. طی پیگیری خانواده ی رضا شهابی به جهت تکمیل ترمیم دندان هایش، قرار بود ۲۸ اردیبهشت به دندانپزشکی اعزام شود که به دلیل مخالفت دادستان (به این بهانه که مرخصی طولانی مدت داشته است) این امر انجام نشد!

رضا شهابی در همان شروع این دردها خواستار متخصص جراج مغز و اعصاب شده است. اما جانیان اسلامی با گفتن اینکه درخواست کنندگان، جراح مغز و اعصاب به حد نصاب رسیده است، هیچ اقدامی انجام نداده اند. خودداری از رساندن زندانیان بیمار به پزشک، در بند نگاهداشتن فردی چون رضا که در زندان رژیم اسلامی به مرز فلج شدن رسید و به همین خاطر و زیر فشار اعتراضات گسترده به او مرخصی داده شده بود، بخشی دائمی از فشارهای رژیم اسلامی و شکنجه‌های آن بر روی زندانیان سیاسی است.

بهنام ابراهیم زاده زیر فشار بازگرداندن به زندان

بهنام ابراهیم زاده از فعالین شناخته شده کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های کارگری، بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق کارگر و حقوق کودک ۵ سال حکم زندان گرفته است. اکنون فرزند او نیما بخاطر بیماری سرطان خونی در بیمارستان محک بستری است. او ۴ ماه پیش در نبود پدر زندانی‌اش به این بیماری ابتلا پیدا کرد.

طبق قرار قبلي روز ۴ خرداد پزشك قانوني جمهوری اسلامی در بيمارستان محك با نيما ابراهيم زاده فرزند كارگر معتر ض زنداني بهنام ابراهيم زاده ديدار كرد ونيما را مورد معاينه قرار داد. این در حالیست که پزشکان معالج نیما بارها بر ضرورت وجود بهنام در کنار فرزندش به عنوان امری حیاتی در معالجه  او تاکید گذاشته اند. اما جانیان اسلامی در ادامه فشارشان برای بازگرداندن بهنام به زندان، تصمیم گیری در مورد تمدید مرخصی بهنام را به دیدار پزشکی قانونی خود از نیما مشروط کرده بود. در هرحال بدنبال  دیدار پزشکی قانونی از نیما، وضعیت جسمی او آنها را نیز بر آن داشت که نظر پزشکان بیمارستان محک را تایید کنند. اینها همه فشار مستقیم  بر روی بهنام، نیما و زبیده حاجی زاده همسر بهنام است. هنگاميكه پزشك قانوني به بالين نيما رفت، نيما بستري بود و تحت شیمی  درماني قرار داشت. بنا بر خبر سایت “پایگاه خبری خانواده بهنام ابراهیم زاده” نيما از زماني كه بستري شده همچون گذشته از خوردن وآشاميدن خوداري مي كند واين موجب نگرانی خانواده وی شده است.

جان رسول بداغی در خطر است

به گزارش منتشر شده از سوی کمیته دفاع از شاهرخ زمانی، رسول بداغی معلم آزادیخواه که اکنون در بند چهار سالن ۱۲ زندان گوهردشت محبوس است به سردرد شدیدی دچار شده و به دنبال شدت سردرد حالت تهوع و استفراغ به او دست داده است. زندانیان هم بند او در رابطه با بیماری رسول بداغی احساس خطر می کنند و گفته اند که ما اعلام می داریم عامل اصلی بیماری رسول بداغی ، سران جمهوری اسلامی و اداره اطلاعات و سازمان زندانها می باشند. به گفته هم بندان وی، بیماریهای خطرناک در کل ایران، بخصوص در زندانها به دلیل امواج خطرناکی که توسط دستگاه‌های پارازیت در فضای زندان توسط اداره اطلاعات انتشار داده می شود، و به دلیل سؤتغذیه ، فشارهای روحی و روانی ، آب و مواد آلوده و هوای شدیدا خطرناک ناشی از سوختهای ناسالم، و نیز مواد غذایی آلوده به سموم خطرناک، رسول بداغی را نیز دچار بیماری کرده است. از همین رو علاوه بر فشار و شکنجه هایی که بر روی زندانیان سیاسی وارد میشود، بسیاری از آنان دچار بیماریهای مختلف شده اند.

محاکمه حامد محمودی نژآد

به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، حامد محمودی نژاد فعال کارگری و عضو این کمیته که در ۱۲ اریبهشت دستگیر و بعد از ۱۵ روز با قید وثیقه آزاد گردید،  روز ۴ خرداد در شعبه ۴ دادیاری جمهوری اسلامی در سنندج دادگاهی شد. او در این محاکمه اتهامات وارد شده را تکذیب و با تاکید بر حق تشکل از عضویت خود در کمیته هماهنگی دفاع کرد.

احضار تیمور امجدی از بازداشت شدگان روز کارگر

طبق خبر منتشر شده  مورخ ۱ خرداد از سوی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، تیمور امجدی فعال کارگری و از بازداشت شدگان ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، به شعبه ۴ دادیاری  جمهوری اسلامی در شهر سنندج احضار گردید. در این جلسه تیمور امجدی، به جرایمی چون اقدام علیه امنیت ملی به نفع گروه‌های ضد انقلاب و عضویت در آنها، حمل پلاکارد در روز کارگر در خیابان غفور و سر دادن شعارهای براندازانه علیه حکومت ایران، متهم گردید. اما در مقابل این اتهامات، تیمور امجدی  با رد اتهامات وارده، برحق  برگزاری اول مه روز جهانی کارگر برای تمام کارگران جهان تاکید گذاشت.

 کمپین برای آزادی کارگران زندانی

 ۷ خرداد۹۲، ۲۸ مه 2013

شهلا دانشفرShahla_daneshfar@yahoo.com

بهرام سروش،  Bahram.Soroush@gmail.com

http://free-them-now.blogspot.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00