رضا شهابی به بیمارستان انتقال یافت. شاهرخ زمانی طی پیامی مراتب تشکر خود را از تظاهرات‌ کنندگان ١٢ ژوئیه روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم‌زاده اعلام داشت

by admin_shahla
33 views

همگان اطلاع دارند که رضا شهابی از رهبران شناخته شده کارگری از ١١ خرداد ماه در اعتراض به محروم کردن او از درمان و تبعیدش به زندان رجایی شهر در اعتصاب غذاب بسر میبرد و وضعیت او بسیار نگران کننده بود. او در این مدت وزن زیادی از دست داد و چندین بار دچار بیهوشی شد.

محرومیت زندانیان سیاسی از درمان، بخشی از شکنجه های رژیم اسلامی در قبال زندانیان سیاسی است. از همین رو خواستهای رضا شهابی بطور واقعی خواستهای همه زندانیان سیاسی در بند است.

با وخیم شدن وضعیت جسمانی رضا شهابی در زندان، شاهرخ زمانی یکی دیگر از رهبران کارگری و از هم بندان وی طی نامه ای خطاب به جهانیان ضمن حمایت از خواستهای رضا شهابی همگان را به حمایت از وی فراخواند و از وضعیت نگران کننده او و تهدید خطر مرگ برای رضا هشدار داد.

این درحالیست که همزمان بهنام ابراهیم زاده یکی دیگر از چهره های شناخته شده کارگری که در جریان حمله وحشیانه رژیم اسلامی به بند ٣٥٠ و انتقال وی به انفرادی ٢٤٠ اوین و بعد نیز به انفرادی ٢٠٩ ، تحت عنوان اغتشاش در زندان زیر بازجویی و شکنجه قرار گرفت و پس از اینکه مدت زیادی از وی خبری نبود و این وضعیت موجب نگرانی خانواده اش و همگان شده بود، در هفتم تیر ماه در حضور بازجو به او ملاقاتی داده شد و بعد نیز به منزلش هجوم بردند و فرزند بیمارش نیما ابراهیم زاده و همسرش را مورد تهدید قرار دادند و بعد نیز کامپیوتر و اسنادی را از منزل وی با خود بردند.

این اتفاقات تماما هشدار دهنده بود. از همین رو بدنبال فراخوان شاهرخ زمانی به اعتراضی جهانی در حمایت از رضا شهابی، کمپین برای آزادی کارگران زندانی روز ٢١ تیر برابر با ١٢ جولای را روز اعتراض جهانی در حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده اعلام داشت.

روز گذشته ٢٠ تیر شاهرخ زمانی طی پیامی مراتب تشکر خود را از تظاهر کنندگان ٢١ تیرماه ، روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده اعلام داد. پیام او ضمیمه است.

در فرصت کوتاهی که این فراخوان داده شده پیکت هایی اعتراض در شهرهایی از کشورهای مختلف از جمله در استکهلم و گوتنبرگ در سوئد، لندن در انگلیس، تورنتو در کانادا، اسلو در نروژ، کلن و برلین در آلمان و همچنین در استرالیا و ترکیه پیکت هایی اعتراضی برپا شد. به این مناسبت و در حمایت از این اقدام کلیپ های جالبی چون کلیپ یکی از جوانان جنبش دانشجویان انقلاب مداوم در ترکیه بدست این کمپین رسید. همچنین سازمانها و نهادهایی چون کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، نهاد مادران علیه اعدام، کمیته علیه اعدام در استکهلم، کودکان مقدمند و حزب کمونیست کارگری ایران به این فراخوان پیوستند.

از سوی دیگر در ایران نیز طی همین مدت از سوی تشکلهای مختلف کارگری از جمله اتحادیه آزاد کارگران ایران، کمیته بیگپری برای ایجاد تشکلهای کارگری، سندیکای شرکت واحد، کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری نامه هایی در حمایت از رضا شهابی انتشار یافت. در همین راستا روز ٢٠ تیرتعدادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری به همراه جمع کثیری از کارگران و فعالین کارگری شهر سنندج در حمایت از رضا شهابی و با در دست گرفتن عکس های او گلگشتی بر پا کردند. همچنین در همین روز هفده تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به اسامی رضا اکبری منفرد ، محمد امیر خیزی ، رسول بداغی ، خالد حردانی ، افشین حیرتیان ، ایرج حاتمی ، شاهرخ زمانی ، علی سلامپور، محمد مهدی ابیات ، علیرضا فراهانی ، فرهاد کهندژ ، ابولقاسم پولادوند ، سعید ماسوری ، محمد علی منصوری ، اسدالله هادی ، میثاق یزدان نژاد ، صالح کهندل طی نامه ای خطاب به رضا شهابی و حمایت از خواستها و مبارزات وی از او خواستند که به اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.

در همین مدت از سوی اتحادیه های کارگری بین المللی از جمله اتحادیه های کارگری در فرانسه، اتحادیه بین المللی کارگران ترانسپورت، اتحادیه سراسری سوئد (ال او) نیز نامه هایی حمایتی از این کارگران انتشار یافت و سایت لیبر استارت که یک سایت پر نفوذ کارگری است کمپینی را در حمایت از رضا شهابی اعلام داشت.

نکته قابل توجه اینکه امروز ٢١ تیرماه برابر با ١٢ ژوئیه با خبر شدیم که رضا شهابی جهت معالجه به بیمارستان امام خمینی انتقال یافت. بستری کردن رضا شهابی خود یک موفقیت است و خود نتیجه مبارزات رضا و کارزاری جهانی در حمایت از وی بدست آمده است. اما رزیم اسلامی علیرغم اینکه رضا شهابی را در بیمارستان بستری کرده است، ولی به همسر وی نامه همراه نداده است و کسی اجازه دیدن وی در بیمارستان را ندارد. و همسر و خانواده وی بر سر این موضوع کشاکش دارند. از همین رو رضا هنوز به اعتصاب غذای خود ادامه داده و اعلام کرده است که تا زمانیکه ماموران کاملا تابع قانون عمل نکنند و مرخصی استعلاجی وی را اجرا نکنند دست از اعتراض خود بر نخواهد داشت. پزشکان وی نیز اعلام کرده اند که تا زمانی که وضعیت رضا به حالت عادی بر نگردد امکان مداوا را نخواهند داشت. بدین ترتیب رضا هم اکنون تحت نظر در بیمارستان بستری است و مراقبت های اولیه در حال برنامه ریزی است. روشن است که ما نیز همچون هم بندان رضا شهابی از وی میخواهیم که به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد و همین جا اعلام میکنیم که کمپین در حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم زاده پایان نیافته است و همچنان در کنار این عزیران هستیم.

این اخبار تا همین جا تجربیات آموزنده ای در بر دارد و نشان میدهد که تنها با کارزاری جهانی است که می توان نه تنها فشار را از روی زندانیان سیاسی برداشت و کاری کرد که این عزیزان برای خواستهای اولیه خود ناگزیز به چنین جدال جانگاهی نشوند، بلکه با تداوم آن است که میتوان درب زندانها را گشود.

تمامی کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
٢١ تیر٩٣، ١٢ ژوئیه ٢٠١٤
Shahla_daneshfar@yahoo.com
Bahram.Soroush@gmail.com

ضمیمه:

پیام شاهرخ زمانی به تظاهرات‌کنندگان در روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم‌زاده

رفقا، کارگران، هم‌زنجیران!

سلام گرم و درودهای آتشین مرا از کشتارگاه مرگ تدریجی جمهوری اسلامی بپذیرید!

من به این همه تلاش و همت شما در اتحاد و مبارزه‌ی جهانی با تظاهرات و اعتصاب‌هایتان در مقابله با سیاست‌های تشدید سرکوب رژیم ضدکارگری ایران علیه طبقه‌ی کارگر و تشکل‌های کارگری درود فرستاده، شادباش می‌گویم.

اگر دولت و طبقه‌ی سرمایه‌داری ایران در اجرای سیاست‌های ضدبشری دیکته شده‌ی سرمایه‌داری جهانی از طریق نهادهایی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، در نابودی امنیت شغلی و بی‌کارسازی میلیونی، حذف یارانه‌ها و گرانی و تورم نجومی، خصوصی‌سازی و نابودی خدمات عمومی برای افزایش استثمار مضاعف کارگران و کودکان شیرخواره‌ی آنان، همانند یک نوکر وفادار عمل می‌کند، پس چرا ما طبقه‌ی میلیاردی در جهان در مقابل هجوم بابرنامه‌ و سازمان‌یافته‌ی سرمایه‌داری جهانی، قدرت انترناسیونالیستی خود را نمایش نگذاریم؟

تنها گناه و جرم رضا شهابی، این شیرمرد دلاور طبقه‌ی کارگر ایران، دفاع قانونی از حق تشکل و تشکیل سندیکاهای مستقل کارگری، به عنوان یگانه ابزار تحقق مطالبات مشروع کارگران می‌باشد. وی به‌طور غیرقانونی بازداشت و به حبس سنگین محکوم شده است.
حکومت در زندان نیز دست از آزار و اذیت زندانیان سیاسی برنداشته و به کوچک‌ترین موارد قانونی در رابطه با حقوق زندانیان احترام نمی‌گذارد. رضا شهابی در اعتراض به نقض همین حقوق قانونی در ضرب و شتم و انتقال غیرقانونی به زندان رجایی‌شهر کرج، عدم اجرای ماده‌ی ۱۳۴ در رابطه با تجمیع اتهامات، عدم اجرای قانون آزادی مشروط و عدم اعطای مرخصی استعلاجی، که خواست همه‌ی زندانیان سیاسی است، اکنون ۴۲ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
هم‌قطاران!
در شرایط سرکوب هار که جمهوی اسلامی قوانین مصوب خود مانند اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و قوانین جهانی مانند مقاوله‌نامه‌های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار در رابطه با آزادی احزاب و تشکل‌های کارگری و حق اعتصاب و تظاهرات را عین آب خوردن نقض می‌کند و حتی در کارخانجات بزرگ مانند ماشین‌سازی‌ها، پتروشیمی و نفت به انجمن‌های اسلامی دست‌ساز خود هم اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد و با حراست و بسیج مسلح، حکومت نظامی برقرار می‌کند، اعلام همبستگی و هم‌یاری و کمک انترناسیونالیستی شما، به مثابه‌ی برگ زرینی در تاریخ جنبش کارگری ایران و جهان، ماندگار خواهد شد.

ما کارگران و فعالین و تشکل‌های مستقل کارگری، در پیوند جهانی با شما علیه سیاست‌های سازمان‌یافته‌ی سرمایه‌داری جهانی و جمهوری اسلامی، صفوف‌مان را با ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و ارتقا مبارزه‌مان متحد و یک‌پارچه خواهیم کرد.

زنده باد انترناسیونالیزم پرولتری!
پیروز باد مبارزات کارگران!
آینده از آن طبقه‌ی کارگر است!
شاهرخ زمانی، زندان رجایی‌شهر کرج
۲۰ تیر ۱۳۹۳

خبر های دیگر

Leave a Comment

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00