اطلاعیه شماره ١٤٦:آخرین اخبار از شاهرخ زمانی، رسول بداغی، رضا شهابی، بهنام ابراهیم زاده چهار چهره شناخته شده کارگری در زندان

by admin_shahla
120 views

شاهرخ زمانی و رسول بدغی از سلول انفرادی به بند ١٢ منتقل شدند

بنا بر اخبار منتشر شده روز شنبه ٢٦ بهمن که ماموران رژیم اسلامی در زندان گوهردشت اقدام به تخلیه کتاب خانه زندان و نصب درب جدید و زدن قفل به آن کردند. در مقابل این حرکت سرکوبگرانه رژیم، زندانیان سیاسی دربند دست به اعتراض زدند. در تقابل با این اعتراضات نگهبانان  جنایتکار زندان به دستور مردانی رئئس زندان به زور دو نفر از زندانیان سیاسی به اسامی رسول بداغی معلم معترض و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان و شاهرخ زمانی از چهره  های محبوب و شناخته شده کارگری در شهر تبریز و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری را به زور و کشان کشان به سلول انفرادی انتقال دادند.  در اعتراض به این حرکت بیشرمانه سرکوبگران رژیم، شاهرخ زمانی و رسول بداغی اعلام اعتصاب غذا کردند. این اقدام سرکوبگران رژیم همچنین با اعتراض زندانیان سیاسی دیگر روبرو شد و از جمله ناصح یوسفی، خالد حردانی، سعید ماسوری، محمدعلی منصوری، صالح کهندل، محمد بنازاده‌امیر خیزی و حمیدرضا برهانی دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کردند که تا بازگرداندن شاهرخ زمانی و رسول بداغی به سالن، به اعتراضشان ادامه خواهند داد. زیر فشار این اعتراضات روز پنجشنبه ١ اسفند شاهرخ زماني و رسول بداغي به بند ۱۲ انتقال یافتند. 

رضا شهابی نیاز به عمل جراحی فوری دارد 

رضا شهابی1بنا بر خبر کمیته دفاع از رضا شهابی روز شنبه ٢٦ بهمن ماه ١٣٩٢ رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای واحد  و چهره شناخته شده کاری جهت معاینه به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد. پزشک معالج رضا پس از معاینه و رؤیت آخرین ام.آر.آی و شنیدن شرح حال وی گفته است که رضا باید فورا به بیمارستان منتقل و کمر وی مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا شهابی تنها در صورت داشتن همراه در طول دوره ی بستری بودنش با انجام عمل جراحی موافقت كرده است. این در حالیست که بنا بر تاکید پزشکال عمل جراحی تنها اولین قدم است وبعد از عمل رضا باید از شرایط استراحت در منزل ، آسایش روحی و قرار داشتن تحت فیریوتراپی و درمانهای لازم قرار داشته باشد. گفتنی است که وضعیت جسمانی رضا شهابی بخاطر فشار شکنجه ها و فشار رژیم اسلامی به چنین وخامتی کشیده شده است.

برخورد توهین آمیز مامورین زندان  با بهنام ابراهیم‌زاده

بهنامروز سه شنبه ٢٩ بهمن بهنام (اسعد) ابراهیم‌زاده چهره شناخته شده و محبوب کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های و جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان که  جهت گرفتن ام آر آی از گردن خود به بیمارستان “شهدای تجریش” منتقل شده بود، هنگام بازگشت توسط نگهبانان جنایتکار جمهوری اسلامی مورد بازرسی بی‌شرمانه قرار گرفت و برای اینکار وی را کاملا برهنه کردند. در مقابل این عمل شنیع جانیان اسلامی بهنام به اعتراض برخاست، اما آنان به زور متوسل شده و وی را مورد توهین و اذیت و آزار خود قرار دادند. بنا بر اخبار منتشر شده هنگامی که بهنام در مورد علت این برخورد از نگهبانان سئوال نمود،  به وی گفته شد که این عمل بدستور «قبادی» رئیس حفاظت زندان اوین صورت گرفته است.

بهنام ابراهیم‌زاده هم اکنون در بند ٣٥٠ اوین بسر میبرد. او در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم گردید و بعد این حکم در دادگاه تجدید نظر رژیم به ٥ سال تقلیل یافت. بنا بر خبر ها در ادامه این فشار ها روز ١ اسفند نیز دوباره مامورین سرکوبگر رژیم به بند ٣٥٠ اوین حمله بردند و به بازرسی تمام اطاقها پرداختند. در برابر حمله نیروهای گارد اوین به این بند، زندانیان به اعتراض برخاسته و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و سرکوبگران را هو کردند.

واقعیت این است که در ماههای اخیر اعتراضات کارگری بطور محسوسی گسترش یافته و دهها هزار نفر از کارگران مراکز بزرگ صنعتی دست به اعتصاب زده اند. دولت روحانی که علیرغم گسترش قابل ملاحظه اعدام ها قادر به مرعوب کردن مردم نشده است، برای جلوگیری از گسترش بیشتر اعتصابات کارگری و فضای اعتراض در جامعه دستگیری فعالین اعتصابات و فشار بر روی فعالین و رهبران کارگری  را گسترش داده است. بخش دیگری از این فشارها در زندانهاست. باید وسیعا در مقابل این تعرضات ایستاد.

شاهرخ زمانی، رسول بداغی، بهنام ابراهیم زاده، رضا شهابی و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٢ اسفند ۱۹۹۲،  ٢١ فوریه ۲۰۱۴

Shahla_daneshfar@yahoo.com

Bahram.Soroush@gmail.com

http://free-them-now.blogspot.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00