اطلاعیه شماره ١٥٢: شاهرخ زمانی بیست و نه روز است که در اعتصاب غذا به سر میبرد با حمایت از خواستهای او، بخواهیم که شاهرخ به اعتصاب غذایش پایان دهد

by admin_shahla
31 views

 شاهرخ زمانی از چهره های شناخته شده و محبوب کارگری در شهر تبریز و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری، هم اکنون در بیست و نهمین روز اعتصاب غذای خود بسر میبرد. روز ٢٠ اسفند جانیان اسلامی شاهرخ را از سالن ١٢ زندان رجایی شهر به زندان قزل حصار تبعید کردند. او در اعتراض به این انتقال دست به اعتصاب غذا زده است.شاهرخ زمانی که همراه با دیگر همبندانش نسبت به پلمب و تفکیک کتابخانه بند در زندان رجایی شهر اعتراض کرده بود، روز شنبه ۲۶ بهمن ماه به سلول انفرادی منتقل و روز ۳ اسفند ماه به همراه رسول بداغی به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی کرج اعزام و توسط بازپرس پرونده اتهامات شورش در زندان، اخلال در نظم و درگیری با مامور به آنها تفهیم شد.در ادامه همین فشارها است که شاهرخ را به زندان قزل حصار تبعید کرده اند. او پس از انتقال به زندان قزل‌حصار مدت ۷ روز در سلول انفرادی نگهداری شد.  شاهرخ ٤ روز قبل از انتقالش به زندان قزل حصار در اعتراض به فشار به زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی دراویش گنابادی، همراه با آنان دست به اعتصاب غذا زده بود و اکنون بیست و نه روز است که در اعتصاب به سر میبرد.

 بنا بر خبر های منتشر شده از سوی کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، او در این مدت ١٤ کیلو وزن کم کرده است. شاهرخ بار‌ها به دلیل ضعف جسمانی به بهداری منتقل و زیر سرم رفته است و تاکنون دست‌کم ۴ نامهٔ اعتراضی به مسئولان زندان قزلحصار تحویل داده  که به هیچ کدام ترتیب اثر داده نشده است. شاهرخ اعلام کرده که تا زمانی که وی را به سالن ١٢ زندان گوهردشت برنگردانند، به اعتصاب غذایش ادامه خواهد داد. اکنون وی در وضعیت جسمانی نگران کننده ای بسر میبرد.گفتنی است که شاهرخ زمانی پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد. در آنموقع او با وثیقهٔ ۲۰۲ میلیون تومانی آزاد و مجددا در دی ماه‌‌‌ همان سال بازداشت و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز انتقال یافت.  شاهرخ از آن زمان تاکنون به زندان‌های مختلف ایران تبعید شده است. در اولین مرتبه ماموران وزارت اطلاعات شاهرخ را به زندان یزد تبعید کردند، پس از مدتی مسئولان استان یزد وی را به تبریز بازگرداندند و پس از گذشت چند ماه او مجددا به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد. در آخرین مرتبه او به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است که حتی یک زندانی سیاسی نیز در آن نگهداری نمی‌شود. این زندان مخصوص نگهداری معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر است و به لحاظ وضعیت بهداشت و امکانات در شرایط اسفباری قرار دارد.

با حمایت گسترده از شاهرخ، کاری کنیم که فشار از روی وی و سایر زندانیان سیاسی برداشته شود. ضمن اینکه ما بعنوان “کمپین برای آزادی کارگران زندانی” از شاهرخ میخواهیم که به اعتصاب خود پایان دهد. ما به سهم خود تلاش میکنیم که صدای اعتراض شاهرخ در سطح جهانی باشیم.شاهرخ نیاز به حمایت و پشنیبانی وسیع ما دارد. اعتراض شاهرخ، اعتراض به فشارهای رژیم اسلامی در زندان است. در حمایت از او همبستگی خود را با زندانیان سیاسی اعلام کنیم. شاهرخ زمانی و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی باید فورا از زندان آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

١٥ فروردین ٩٣، ٤ آپریل ٢٠١٤

Shahla_daneshfar@yahoo.com

Bahram.Soroush@gmail.com

http://free-them-now.blogspot.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00