اطلاعیه شماره ٢٥٩: به دستگیری علی نجاتی بطور گسترده اعتراض کنیم

by admin_shahla
46 views

به گزارش منتشر شده از سوی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه علی نجاتی از رهبران این اتحادیه سه شنبه گذشته ٢٤ شهریور بازداشت شد. در این تاریخ ماموران امنیتی رژیم  با در دست داشتن حکم دادستانی، بعد از مراجعه به خانه نجاتی،ضمن تفتیش منزل  و  توقیف بعضی از وسایل مانند کیس کامپیوتر وغیره، او را به همراه خود بردند و  اکنون دو روز است که علی نجاتی در بازداشت اداره اطلاعات بسر میبرد . علی نجاتی به علت ابتلا به عارضه قلبی ،مدتهاست که تحت درمان است. قرار بود که همین هفته به پزشک معالج خود در تهران مراجعه کند و این موضوع موجب نگرانی خانواده و همکاران وی شده است. بدنبال اعتراضات با شکوه کاگران نیشکر هفت تپه در سال ٨٥ علی نجاتی بارها و بارها مورد پیگرد و بازجویی قرار گرفته است . چندین بار دستگیر و زندانی شده است و  همه جرم او مبارزه برای خواستهای برحق کارگران است.

در روزهای اخیر با گسترش اعتراضات کارگران و گرامیداشت گسترده یاد شاهرخ زمانی جمهوری اسلامی فشار بر کارگران و معلمان را افزایش داده است. بنا به یک گزارش دیگر  رسول بداقی که در تاریخ ۱۳ مرداد ماه، شش سال حبس او به پایان رسید، از زندان آزاد نشد و طی پرونده جدیدی که برای وی تشکیل شده است، حکم جدیدی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب صادر شده و او به سه سال حبس دیگر محکوم شده است. رسول بداقی عضو کانون صنفی معلمان است. او در سال ٨٨ بازداشت و طی شش سال زندانش حتی یک روز هم مرخصی نداشته است که کنار همسر و فرزندانیش باشد. بعلاوه حبس او توسط مقامات رژیم غیبت غیر موجه تلقی و از آموزش و پرورش نیز اخراج شده و حقوق وی نیز قطع شده است. بدین ترتیب فشار اقتصادی سنگینی بر خانواده او وارد میشود. علاوه بر رسول بداقی، اسماعیل عبدی، رسول بداقی، علی اکبر باغانی، عبدالرضا قنبری، علیرضا هاشمی، محمد رضا نیک نژاد و مهدی بهلولی از فعالین اعتراضات معلمان در زندانند. یک کارزار مهم معلمان مبارزه برای آزادی معلمان زندانی است. با پیوستن به این کارزار از خواستها و مبارزات معلمان حمایت کنیم.

یک اقدام دیگر جمهوری اسلامی محکومیت مجدد بنام ابراهیم زاده کارگر زندانی است. بهنام ابراهیم زاده یکی دیگر از چهره های شناخته شده کارگری، با وجود اینکه ٥ سال حکم زندانش را سپری کرده است دوباره با حکم جدیدی به هفت سال و ده ماه  زندان محکوم شده است. همچنین صبح روز ٢۵ شهریور محمود صالحی فعال شناخته شده کارگری از شهر سقز جهت دریافت حکم خود به دادگاه سنندج مراجعه کرد و  دفتر دادگاه شفاها حکم ٩ سال زندان را به وی اعلام نمود .

به بازداشت علی نجاتی و صدور احکام جدید زندان برای بهنام ابراهیم زاده و رسول بداقی و ٩ سال حکم زندان برای محمود صالحی باید وسیعا اعتراض کنیم. خواستار درمان فوری زندانیانی شویم که نیاز به معالجه و درمان فوری دارند. گسترش فضای اعتراض و مبارزه پاسخ درخوری است که جمهوری اسلامی باید از ما کارگران دریافت کند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

٢٧ شهریور ٩٤، ١٨ سپتامبر ٢٠١٥

 

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00