اطلاعیه شماره ٢٧٣: اتحادیه کارگران خدمات دولتی و خصوصی بریتیش کلمبیا در کانادا خواستار پیگیری مرگ مشکوک شاهرخ زمانی در زندان شد

by admin_shahla
55 views

در پی تلاشهای مسعود ارژنگ از اعضای کمیته همبستگی بین المللی کارگری – ایران و کمپین برای آزادی کارگران زندانی BCGEU   یکی از بزرگترین و متنوع ترین اتحادیه های کارگری در بریتیش کلمبیا که در برگیرنده ٦٥٠٠ کارگر در ٥٥٠ واحد در بخش خصوصی و خدمات عمومی در این کشور است، طی نامه ای خطاب به گای رایدر دبیر کل سازمان جهانی کار (آی ال او) و احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران خواستار پیگیری موضوع مرگ مشکوک شاهرخ زمانی از رهبران کارگری در زندان رجایی شهر شد. این اتحادیه در نامه خود خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و احترم به حقوق انسانها و آزادی تشکل و تجمع شده است. ترجمه فارسی و متن انگلیسی آن ضمیمه است.

در رابطه با مرگ شاهرخ زمانی و برای محکوم کردن جنایات رژیم اسلامی در زندانهای ایران کارزاری در جریان است. در پاسخ به این کارزار اتحادیه های کارگری در کشورهای مختلف در سطح جهان مراتب انزجار خود را از جنایات رژیم اسلامی در زندانها علیه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی اعلام کرده اند. از جمله خواستهای این بیانیه ها آزادی فوری همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی، توقف فوری اعدام ها، توقف فوری شکنجه و اذیت و آزار زندانیان سیاسی، و تامین فوری امکانات درمانی برای زندانیان سیاسی بیمارمی باشد.

نهادها و اتحادیه های کارگری ای که تا کنون طی بیانیه هایی از این کارزار اعلام حمایت کرده اند عبارتند از:

– فدراسیون اتحادیه های کارگران شهرداری ونکور و حومه

– اتحادیه پست کانادا

– کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، آی تی یو سی

– سندیکای کارگران س، ژ، ت شاخه بستاکون

–  اتحادیه کارگری سی ان تی در فرانسه

– کنفدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوئد (ال.او)

–  اتحادیۀ سراسری کارگران حمل و نقل سوئد (ترانسپورت)

–  فدراسیون بین المللی کارگران ساختمان و چوب

– فدراسیون شوراها و اتحادیه های کارگری در عراق

همچنین، به دعوت احزاب و نیروهای سیاسی مختلف در کشورهای مختلف چون انگلیس، سوئد، آلمان، و کانادا و در سلیمانیه عراق تظاهراتهایی برگزار شد. این کمپین ادامه دارد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی از همه سازمانهای سراسری کارگری و سازمانهای انساندوست در سراسر جهان خواستار حمایت از این کارزار و فشار آوردن به جمهوری اسلامی هست. این کمپین برای آزادی تمام کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و برای تحت مداوا قرار گرفتن زندانیان بیماری که در زندانهای رژیم اسلامی از درمان محرومند مبارزه می کند. به هر شکلی که میتوانید با این کمپین همکاری کنید.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٢٧ آبان ٩٤، ١٨ نوامبر ٢٠١٥

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

ضمیمه: متن فارسی نامه اتحادیه کارگران خدمات بخش خصوصی و دولتی بریتیش کلمبیا در کانادا

٢٨ اکتبر ٢٠١٥

به : گای رایدر دبیر کل سازمان بین المللی کار( آی ال او)،

احمد شهید ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران

آقایان گای رایدر و احمد شهید

در رابطه با مرگ شاهرخ زمانی در زندان رجایی شهر

BCGEU   یکی از بزرگترین و متنوع ترین اتحادیه های کارگری در بریتیش کلمبیا است. ما نماینده ٦٥٠٠ کارگر در ٥٥٠ واحد در بخش خصوصی و خدمات عمومی هستیم. ما از مرگ مشکوک  شاهرخ زمانی یکی از فعالین کارگری در زندان رجایی شهر ایران در ١٣ سپتامبر ٢٠١٥ مطلع شدیم. ما  ادعای مقامات زندان مبنی بر اینکه او در اثر یک سکته مغزی جان باخته است را باور نداریم. مرگ شاهرخ زمانی را باید به یک لیست طولانی از رهبران اتحادیه های کارگری ایران و فعالینی که ناپدید شده و یا زندانی و شکنجه شده و یا به قتل رسیده اند اضافه کرد. مقامات به طور معمول آنها را به عنوان مرگ طبیعی گزارش میکنند. وضعیت شاهرخ زمانی با محکومیت او به یازده سال زندان آغاز شد. “جرم” او دفاع از حقوق کارگران و حقوق انسانی و سازماندهی کارگران نقاش در اتحادیه و دیگر تشکلهای کارگری بود. او طی یک سال اول زندانش طی نامه ای سرگشاده به سازمان های کارگری و حقوق بشری از جزئیات شکنجه هایی که بر وی اعمال شده نوشت و  خواستار آزادی زندانیان سیاسی از زندانهای ایران شد. پس از آن، او بارها به زندانهای مختلف منتقل گردید و مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار گرفت و از مراقبت های پزشکی محروم گردید. با وجود همه اینها  او حاضر به سکوت نشد و به همین دلیل به عنوان یک مدافع مصمم و صریح حقوق بشر در کشور خود شناخته میشد. مرگ شاهرخ نباید نادیده گرفته شود. ما از شما میخواهیم که روی تحقیق کامل و بی طرفانه در مورد مرگ شاهرخ زمانی بدست رژیم ایران پافشاری کنید. بعلاوه خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و احترام به حقوق انسانها و آزادی تشکل و تجمع هستیم.

ارداتمند شما

استفان اسمیت

Untitled1

Untitled

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00