نامه هایی از همبستگی جهانی کارگری با کارگران ایران

by admin_shahla
35 views

١- نامه شورای اتحادیه های کارگری ونکور (کانادا) در نامه ای به گای رایدر مدیر کل سازمان جهانی کار خواهان دخالت این سازمان درمورد نقض آشکار حقوق کارگران در ایران شد

٢- نامه شورای اتحادیه های کارگری ونکور (کانادا) در نامه ای به جمهوری اسلامی و خواست آزادی کارگران و معلمان زندانی

٣- نامه اتحادیه کارگران کشتیرانی جمهوری اسلامی در حمایت از جعفر عظیم زاده و در اعتراض به شلاق زنی کارگران توسط جمهوری اسلامی

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

١٤ خرداد ٩٥، ٣ ژوئن ٢٠١٦

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

 

***

نامه های  شورای اتحادیه های کارگری ونکور (کانادا)

بدنبال تماس مسعود ارژنگ از اعضای کمپین برای آزادی کارگران زندانی، شورای اتحادیه های کارگری ونکورطی نامه ای خطاب به گای رایدر مدیر کل سازمان جهانی کار خواهان دخالت این سازمان در مورد نقض حقوق پایه ای کارگران در ایران شد.  در این نامه که روز ۲ ژوئن با امضای جوی هارتمن پرزیدنت این اتحادیه  برای شهلا دانشفر ارسال شده، آمده است:

جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و اتهامات امنیتی دیگر محکوم شده اند. اینها از نوع اتهامات تیپیکی است که بطور روتین توسط جمهوری اسلامی برای مقابله با متحد و متشکل کردن کارگران بکار گرفته میشود.

تعداد دیگری از کارگران و معلمان نیز بطریقی مشابه بعنوان زندانی سیاسی نگهداری میشوند مانند بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی، علیرضا هاشمی، محمود بهشتی، رسول بداقی، محمود صالحی، عثمان اسماعیلی، داود رضوی و رضا شهابی. شرایط نگهداری زندانیان نیز غیر انسانی است. بعنوان مثال آنها دائما از امکانات درمانی محروم میشوند، آب داغ اغلب بسته است، اذیت و شکنجه و مرگ در زندان نیز روتین و معمولی است.

این اقدامات ناقض حقوق بشر و در تقابل با سیاست آی ال او است. از جمهوری اسلامی بعنوان عضوی از آی ال او باید خواسته شود به این حقوق احترام بگذارد و از شما میخواهیم که مواضع آی ال او درمورد این موضوعات را نسبت به جمهوری اسلامی اعمال کنید

 این شورا همچنین در تاریخ ٢ ژوئن نامه دیگری با همین مضمون برای جمهوری اسلامی ارسال و در ان  اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را  ناقض حقوق بشر و در تقابل با سیاست آی ال او دانسته و مینویسد:” بعنوان عضوی از سازمان جهانی کار از جمهوری اسلامی انتظار دارد که  به این حقوق احترام بگذارد و مطابق این قوانین این زندانیان را آزاد کند و به حقوق کارگران برای متشکل شدن و قراردادهای جمعی و حق اعتصاب برای بهبود شرایط شان احترام بگذارد.

 

نامه اتحادیه کارگری استرالیا به مقامات جمهوری اسلامی در حمایت از جعفر عظیم زاده و در اعتراض به شلاق زنی کارگران معدن طلای تکاب در ایران

بدنبال تماسهای ارسلان ناظری از اعضای کمپین برای آزادی کارگران زندانی  روز ٣١ مه اتحادیه کارگری استرالیا طی نامه ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به وضعیت جعفر عظیم زاده، به شلاق زدن کارگران معدن طلای تکاب اعتراض کرد و در آن نگرانی عمیق خود را در مورد بی حقوقی کارگران در ایران اعلام داشت. متن ترجمه فارسی  نامه اتحادیه کارگران ساختمان، جنگل و مراتع، انرژی و معدن استرالی را در زیر میخوانید:

۳۱ مه ۲۰۱۶

رهبر جمهوری اسلامی ایران

ایت الله سید علی خامنه ای

 رئیس جمهور اسلامی ایران،حسن روحانی

وزارت دادگستری

هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مستقر در سازمان ملل

 واحد عمومی استان نیو سات ولس اتحادیه ساختمان، جنگل و مراتع، انرژی و معدن که بزرگترین اتحادیه کارگری استرالیا می باشد و کارگران این واحدهای صنعتی را تحت پوشش دارد، این نامه را برایتان می نویسد و نگرانی عمیق خود در مورد بی حقوقی کارگران در ایران را ابراز می دارد.

 ما این نامه را برایتان می نویسیم تا بگوییم که نگران سلامتی و تندرستی زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده فعال حقوق کارگری که الان مدت ۳ هفته است در زندان وحشتناک اوین در اعتصاب غذای نامحدود بسر می برد، هستیم. عظیم زاده در نوامبر سال قبل به جرم شرکت در فعالیت های مشروع کارگری دستگیر شده و در حال حاضر حکم شش ساله زندان خود را طی می کند. او بمنظور نائل شدن به مطالباتی از جمله توقف اجرای حکم فعلی و بررسی مجدد درخواست او مبنی بر رد اتهام فعالیتش بر علیه امنیت ملی، دست به اعتصاب غذا زده است. (لازم به توضیح است که جعفر عظیم زاده در این روز ۳۳ روز بود که در اعتصاب غذا بسر میبرد که در نامه این اتحادیه به اشتباه سه هفته ذکر شده است)

ما همچنین این نامه را درمورد شلاق زدن به ۱۷ نفر از کارگران معدن آق دره تکاب در غرب غرب ایران که با شکایت و درخواست کارفرمای مربوطه و بخش حراست بوقوع پیوست و هر کارگری بین ۳۰ تا ۱۰۰ ضربه شلاق خورد، مینویسیم. این اولین باری نیست که کارگران در ایران شلاق میخورند. ما انزجار خود نسبت به استثمار وحشیانه کارگران در ایران و محرومیت آنان از حق تشکل و اعتراض که در بیشتر کشورهای دنیا پذیرفته شده است، را ابراز می داریم.

ارادتمند شما

ریتا ملیا، رئیس واحد استان

متن ارژینال این نامه ها ضمیمه است.

111 222

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00