کمپینی قدرتمند در حمایت از جعفر عظیم زاده و خواستهایش

by admin_shahla
28 views

اعلام حمایت کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس و اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (اینداستریال) از جعفر عظیم زاده و خواستهایش و در محکومیت اجرای احکام شلاق در قبال کارگری

یرکی راینا دبیر کل اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (اینداستریال) به نمایندگی از  ۵۰ میلیون کارگر در صنایع انرژی، معادن و تولیدی در ۱۴۰ کشور جهان در صنایع انرژی، معادن و تولیدی  و  لوکا سیریگلیانو، دبیر مرکزی، امور بین المللی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس  طی نامه ای اعتراضی به مقامات جمهوری اسلامی و خطاب به شورای عالی حقوق بشر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی در سازمان ملل، حمایت خود را از جعفر عظیم زاده و خواستهایش اعلام کرده و خواستار آزادی فوری وی شده و احکام قرون وسطایی شلاق را محکوم کردند.

یرکی راینا دبیر کل اتحادیه جهانی کارگران صنعتی در نامه خود صدور احکام شلاق برای کارگران و  اجرای آنرا در قبال کارگران معدن آق دره محکوم کرده و مینویسد:”ما عمیقا در مورد گزارشات رسیده پیرامون نقض گسترده حقوق کارگران و اتحادیه های کارگری، که منجر به بازداشت های بی رویه، شکنجه و آزار و اذیت رهبران تشکلات کارگری دمکراتیک و آزاد در ایران شده است نگران هستیم. فعالین کارگری به طور مرتب بازداشت می شوند و اتهامات ساختگی همچون “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” علیه آنها به کار برده می شود که منجر به حبس های طولانی مدت شده است. برخی از این رهبران کارگری مجبور شده اند در اعتراض به این برخوردهای شدید دست به اقدامات جدی ای همچون اعتصاب غذا بزنند. تنها جرم آنها این است که از حیثیت انسانی خود و همکارانشان دفاع کرده اند، و خواهان احترام به حقوق انسانی و آزادیهای بنیانی خود شده اند.” او ادامه داده و مینویسد:” در خاتمه این نامه چنین آمده است:” بنابراین، ضروری است که دولت ایران بلافاصله برای پایان دادن به نقض فاحش حقوق انسانی و اتحادیه های کارگری از جمله شلاق کارگران معدن طلای آق دره و شرکت معان بافق  معدن، مداخله فوری نماید. ما از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر از دولت ایران درخواست می کنیم که مقاوله نامه ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد آزادی تشکل و حمایت از حق تشکل، و مقاوله نامه ۹۸ در مورد حق تشکل و مذاکرات جمعی را به تصویب برساند.”.

همچنین در بخشی از نامه لوکا سیریگلیانو دبیر مرکزی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس چنین آمده است:” ما بطور جدی نگران سلامتی و تندرستی جعفر عظیم زاده و دیگر کارگران زندانی در ایران هستیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها می باشیم. حکومت ایران مسئول جان جعفر عظیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی می باشد. ما همچنین یک بار دیگر قویا احکام بی رحمانه شلاق علیه کارگران معادندر ایران را محکوم می کنیم. شلاق یک عمل بشدت بی رحمانه و نوعی از شکنجه است و باید بلافاصله متوقف و ممنوع شود. “.

متن کامل این نامه ها ضمیمه است.

کمپین در حمایت از جعفر عظیم زاده و خواستهایش و حمایت ها از میان کارگران، معلمان، دانشجویان، پزشکان و بخش های دیگر جامعه ادامه دارد. رهبران و فعالین کارگری و معلمان معترض با بیانیه های پرشورشان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جعفر عظیم زاده که از ١٠ اردیبهشت تا کنون در اعتصاب غذا بسر میبرد، و تاکید بر ادامه کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران، معلمان و فعالین سیاسی بخاطر مبارزه برای حق و حقوقشان، از او خواستار پایان دادن به اعتصابش هستند. یک تاکید این نامه ها و حمایت ها اینست که جمهوری اسلامی در قبال جان جعفر عظیم زاده مسئول است. نمونه بی نظیری از این حمایت ها حضور حضورچشمگیرملاقات کنندگان ازجعفرعظیم زاده در شصتمین روز از اعتصاب غذای وی در بیمارستان سینای تهران است. همه روزه جمع هایی از کارگران، معلمان و دوستان و شخصیتها به دیدار وی میروند و علیرغم محدودیت های پلیسی همبستگی خود را با وی اعلام میکنند. از جمله روز دوشنبه هفتم تیرماه پیش از ساعت ٢ جمعی ازاعضای کانون صنفی معلمان گیلان، جمعی ازاعضای کانون صنفی معلمان تهران، اسلامشهر و الیگودرز،  تعدادی ازکارگران ایران خودرو و سایپا ، کیان تایر، سندیکای واحد اتوبوسرانی تهران، کارگران پارس جنوبی و جمعی از کارگران ساختمانی .جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی و صنعت نفت، طیف وسیعی از دانشجویان تهران، کرمانشاه و ساوه،  تعدادی از کارگران از کرج و اصفهان،  تعدادی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، تعدادی از فعالین جنبش های مدنی و اجتماعی،  جمعی از مادران دهه شصت و مادران پارک لاله،  جمعی از فعالین جنبش زنان وخانواده ها و شخصیت های مستقل به  دیدارش شتافتند. بطوریکه ازدحام بسیاری در فضای ورودی طبقه چهارم بیمارستان بوجود آمد.

در این روز ملاقات کنندگان که پس از پایان ساعت رسمی ملاقات همچنان در محوطه بیمارستان تجمع کرده بودند، حمایت خودرا از خواسته عمومی جعفرعظیم زاده که در بیانیه مشترکشان با اسماعیل عبدی اعلام شده بود بیان میکردند و خواستار اقدام فوری و اضطراری قوه قضائیه برای پایان دادن به این اعتصاب بمنظور جلوگیری از یک فاجعه قریب الوقوع بودند.

کارزار در حمایت از جعفر عظیم زاده یکی از بزرگترین کارزاری های مبارزاتی در جنبش اعتراضی کارگری، معلمان و کل جامعه است. کارزاری که اعتراضش به فقر، گرانی و ریاضت اقتصادی حاکم بر جامعه و خواست مشخصش لغو پرونده های تشکیل شده برای کارگران، معلمان و همه فعالین سیاسی است. کارزاری که دفاع از آن دفاع از حق تشکل، حق اعتصاب، حق آزادی بیان و آزادی های پایه ای جامعه و داشتن یک زندگی شایسته انسان است. گزارش حمایت عظیم از این کارزار را در زیر میخوانید:

https://free-them-now.com/2016/06/21/657/

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٢٨ ژوئن ٢٠١٦

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

***

نامه اعتراضی اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (اینداستریال) به دولت ایران جهت پایان دادن به احکام شلاق علیه کارگران و به رسمیت شناختن حقوق بنیادی انسانی و کارگری در ایران

۲۳ ژوئن ۲۰۱۶- ژنو

رئیس جمهوری عزیز حسن روحانی،

من این نامه را به نمایندگی از اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (اینداستریال)، که ۵۰ میلیون کارگر در صنایع انرژی، معادن و تولیدی را در ۱۴۰ کشور جهان نمایندگی می کند، می نویسم که از شما  درخواست کنم برای پایان دادن به سرکوب اتحادیه های کارگری و نقض حقوق کارگران و اتحادیه های کارگری که در مقاوله نامه ها و توصیه های سازمان جهانی کار گنجانده شده اند مداخله نمایید.

ما عمیقا در مورد گزارشات رسیده پیرامون نقض گسترده حقوق کارگران و اتحادیه های کارگری، که منجر به بازداشت های بی رویه، شکنجه و آزار و اذیت رهبران تشکلات کارگری دمکراتیک و آزاد در ایران شده است نگران هستیم. فعالین کارگری به طور مرتب بازداشت می شوند و اتهامات ساختگی همچون “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” علیه آنها به کار برده می شود که منجر به حبس های طولانی مدت شده است. برخی از این رهبران کارگری مجبور شده اند در اعتراض به این برخوردهای شدید دست به اقدامات جدی ای همچون اعتصاب غذا بزنند. تنها جرم آنها این است که از حیثیت انسانی خود و همکارانشان دفاع کرده اند، و خواهان احترام به حقوق انسانی و آزادیهای بنیانی خود شده اند.

اتحادیه جهانی کارگران صنعتی به شدیدترین لحن تازیانه زدن وحشیانه ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره در ماه مه ۲۰۱۶ را محکوم می کند. این کارگران معدن حق مشروع خود در اعتراض به بیکارسازیها و برای امنیت شغلی را به اجرا در آورده بودند.

 علاوه بر این،  نه نفر از کارگران شرکت معدن بافق در استان یزد نیز به حبس و دهها ضربه شلاق در روزهای اخیر محکوم شده اند. چنین احکام ضد انسانی علیه کارگران معترض نقض فاحش مقاوله نامه های به رسمیت شناخته شده بین المللی در مورد حقوق انسانی و کارگری می باشد.

 بنابراین، ضروری است که دولت ایران بلافاصله برای پایان دادن به نقض فاحش حقوق انسانی و اتحادیه های کارگری از جمله شلاق کارگران معدن طلای آق دره و شرکت معان بافق  معدن، مداخله فوری نماید.

 ما از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر از دولت ایران درخواست می کنیم که مقاوله نامه ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد آزادی تشکل و حمایت از حق تشکل، و مقاوله نامه ۹۸ در مورد حق تشکل و مذاکرات جمعی را به تصویب برساند.

من منتظر پاسخ سریع شما هستم،

 یرکی راینا، دبیر کل اتحادیه جهانی کارگران صنعتی (اینداستریال)

برگرفته از سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

***

متن نامه اعتراضی کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس

در حمایت از جعفر عظیم زاده و محکومیت احکام شلاق

رهبر جمهوری اسلامی،آیت الله سیدعلی خامنه ای ، info_leader@leader.ir

رئيس جمهور جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی، media@rouhani.ir

شورای عالی حقوق بشرقوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران،info@humanrights-iran.ir

نماینده دائم جمهوری اسلامیایران در سازمان ملل متحد، iran@un.int

 ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶، برن

ما این نامه را نوشته که نگرانی جدی خود را در مورد سلامتی و تندرستی آقای جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که از ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ در اعتصاب غذا به سر می برد، اعلام کنیم. جعفر عظیم زاده از نوامبر ۲۰۱۵ برای گذراندن حکم شش سال حبس تعزیری تنها به دلیل فعالیتهای کارگریش در زندان اوین محبوس است.او متهم به ” اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”شده بود؛ این یکی از اتهامات اصلی ای است که دولت ایران بطور روتین علیه فعالین کارگری بکار می برد. از زمانی که او اعتصاب غذای خود را آغاز کرد، جعفر عظیم زاده حداقل سه بار به بخش اورژانس بیمارستان منتقل شداما هر بار بدون معالجه به زندان بازگردانده شد. جعفر در اعتراض به اتهامات ساختگی “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و دیگر اتهامات امنیتی علیه خود و دیگر فعالین کارگری و همچنین در محکومیت سیاستهای ضد کارگری روزافزون دولت ایران در یک اعتصاب غذای نامحدود به سر می برد.

ما همچنین شدیدا از اجرای حکم بی رحمانه شلاق علیه ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره در ماه مه ۲۰۱۶ در ایران خشمگین هستیم. این کارگران به جز اعتراضعلیه بیکارسازیها و برای امنیت شغلی کاری نکرده بودند. علاوه بر این، ما مطلع  شده ایم که ۹ نفر از کارگران شرکت معدن بافق واقع در استان یزد نیز به دهها ضربه شلاق و زندان محکوم شده اند. احكام آنها در حال حاضر به صورت تعلیقی می باشد اما در صورت نقض دستورات دادگاه توسط آنها به مورد اجرا گذاشته خواهند شد.  کارگران معدن بافق (شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق) به دلیل اعتصابات و اعتراضاتی که از سال ۲۰۱۴ آغاز شد دادگاهی شده بودند.  چنین احكام ضدانسانی ای علیه کارگران معترض نقض فاحش کلیه مقاوله نامه ها و دستاوردهای شناخته شده بین المللی دررابطه با حقوق کارگری و حقوق انسانی بطور علی العموم می باشد.

ما بطور جدی نگران سلامتی و تندرستی جعفر عظیم زاده و دیگر کارگران زندانی در ایران هستیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها می باشیم. حکومت ایران مسئول جان جعفر عظیم زاده و دیگر زندانیان سیاسی می باشد. ما همچنین یک بار دیگر قویا احکام بی رحمانه شلاق علیه کارگران معادندر ایران را محکوم می کنیم.

شلاق یک عمل بشدت بی رحمانه و نوعی از شکنجه است و باید بلافاصله متوقف و ممنوع شود.

با احترام،

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری سوئیس

لوکا سیریگلیانو، دبیر مرکزی، امور بین المللی

برگرفته از سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00