در حمایت از بیانیه ١٣٠ فعال کارگری و معلمین

by admin_shahla
33 views

اسماعیل عبدی دبیرکل سابق وعضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران که پس از اعتصاب غذای سخت ٣٨ روزه درمرخصی بسر می برد، در پنجم مردادماه از مقابل منزلش توسط مامورین امنیتی به شیوه ای وحشیانه بازداشت ومجددا” به بند ٣٥٠ زندان اوین منتقل گردید. اعتراض بیانیه ١٣٠ نفره فعالین کارگری و معلمان به تداوم تعقیب قضایی و حبس فعالین کارگری و معلمان و فعالین اجتماعی از جمله نمونه های اخیر آن چون بازگرداندن مجدد اسماعیل عبدی به زندان، بازگرداندن محسن عمرانی به زندان در نهم مردادماه بعد از سه روز مرخصی، تبعیدعلی اکبرباغانی، فشار بربهشتی از اعضای کانون صنفی معلمان  وجعفر عظیم زاده فعال کارگری، صدور ٩١ روز حکم تعلیقی بمدت سه سال برای طاهر قادر زاده و یکسال تعلیقی برای رضا مسلمی زندان است. در این بیانیه معلمان و کارگرن گروه ١٩ اسفند حمایت خود را از اسماعیل عبدی و خواستهایش که همانا لغو احکام امینتی صادر شده برای کلیه فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی است، اعلام کرده و با تاکید بر همسرنوشتی مشترک همه معلمان، کارگران ومزدبگیران خواستار آزادی وی شده اند.

امضاء کنندگان این بیانیه بر حضور موثر همه تشکلهای مستقل کارگری و بویژه کانونهای صنفی معلمان در سراسر کشور برای محکوم کردن وجلوگیری ازادامه این فشارها و تلاش همه این تشکل ها بمنظور ایجاد شرایط امن و آزاد برای فعالیتهای اعتراضی جهت پیگیری مطالبات حق طلبانه معلمان و کارگران وهمه مزدبگیران جامعه تاکید کرده اند. بیانیه اعلام میدارد که همانگونه که مرخصی و آزادی موقت اسماعیل عبدی حاصل ایستادگی و مقاومت وی و کارزار همبستگی جهانی بود، اکنون نیز آزادی دوباره اسماعیل عبدی در گرو حمایت های وسیع معلمان وکارگران و افکار عمومی جامعه ایران و سراسر جهان است. این بیانیه ضمن قدردانی از حمایت های تا کنونی همه تشکل های صنفی معلمان، کارگران، دانشجویان، نهاد های اجتماعی مدنی، شخصیت ها وسازمانهای مستقل بین المللی را برای کمک به پایان دادن به ادامه این وضعیت غیر قابل قبول فرا خوانده و بر حمایت از مبارزات برحق معلمان و کارگران تاکید کرده است.

 کمپین برای آزادی کارگران زندانی، حمایت قاطع خود را از خواستهای اعلام شده در بیانیه  ١٣٠ نفره فعالین معلم و کارگری اعلام میدارد.

اسماعیل عبدی، محسن عمرانی دو تن از معلمان معترض زندانی و آتنا دائمی از فعالین دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام و تمامی زندانیان سیاسی باید  فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی باید فورا لغو شود و به تعقیب و تهدید فعالین کارگری و مردم معترض و احضار آنان به دادگاه و تهدید دائمی زندگی و معیشتشان باید خاتمه داده شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

٩ اوت ٢٠١٧- ١٨ مرداد ٩٦

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00