حکم شلاق برای شاپور احسانی راد توحش و گستاخی است

by admin_shahla
67 views

بنا بر خبر محمد علی جداری فروغی وکیل شاپور احسانی راد و جعفر عظیم زاده، شاپور احسانی راد  نماینده سابق کارگران پروفیل ساوه که در اردیبهشت ۹۴ با شکایت رستمی صفا کارفرمای کارخانه های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه دستگیر و به اتهام تحریک کارگران نورد لوله صفا و اخلال در نظم عمومی به زندان محکوم شده بود، در روز بیستم مرداد در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ساوه به  حکم وحشیانه  سی ضربه شلاق و نه میلیون تومان جزای نقدی بدل از شش ماه محکوم شد. گناه شاپور احسانی راد دفاع از حقوق کارگران در برابر حکومت و سرمایه داران مفتخور است. به این بربریت و توحش باید وسیعا اعتراض کنیم. حکم شلاق علیه کارگر معترض توهین به همه کارگران و مردم است. جمهوری اسلامی باید بداند و ببیند که با این احکام موجی از خشم و نفرت را علیه خود به جریان می اندازد.

مجازات شلاق توهين به بشريت است. شلاق زدن كارگر به جرم اعتراضش برای داشتن یک زندگی انسانی آنهم در اول قرن بيست و يكم، پا گذاردن روي تمام دستاوردهاي انساني و حقوقي بشريت تاكنون است. رژیم شلاق و سرکوب را باید به زیر کشید.

در سال های گذشته نیز کارگران معدن طلای آق دره در تکاب به جرم اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه شان به شلاق محکوم شده بودند و اجرای آن حکم، موجی از تنفر و اعتراض را در جامعه به دنبال آورد.

 اين احكام در تاريخ اين جامعه و كل تاريخ بشريت به عنوان يك ننگ و يك لكه سياه علیه حکومت اسلامی و سرمایه داران مفتخوری که از قبل آن کارگران را میچاپند ثبت ميشود.  دادگاهی که برای کارگران معدن طلای آق دره و جوانانی که به قوانین ارتجاعی اسلامی تن نمیدهند و خواهان زندگی ای شاد و انسانی هستند و برای کارگر معترضی چون شاپور احسانی راد که کارگران نورد لوله صفا او را رهبر و سخنگوی اعتراضشان خواندند، حکم شلاق صادر کرده،  باید تعطیل شود.

 فضای اعتراضی جامعه آنقدر قوی هست که به حاکمین کثیف اسلامی اجازه ندهد یک بار دیگر شلاق اسلامی شان را بلند کنند. با اعتراض قدرتمند مان علیه  حکم وحشیانه شلاق برای شاپور احسانی راد، عزم جزم خود را برای ریشه کن کردن کامل قانون شلاق و ممنوعیت آن اعلام کنیم. اعتراضمان را جهانی کنیم و به  این حکومت نشان دهیم که بیش از قبل رسوا خواهد شد. سیاست و قانون شلاق را باید با کل حاکمین اسلامی به زباله دان پرتاب کرد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Free Them Now

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

١١ اوت ٢٠١٧- ٢٠ مرداد ٩٦

 

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00