آخرین اخبار از رضا شهابی در زندان

by admin_shahla
33 views

رضا شهابی باید فورا آزاد شود

به گزارش منتشر شده از سوی سندیکای شرکت واحد رضا شهابی عضو هیات مدیره این سندیکا از روز بازگردانده شدنش در هفدهم مرداد در اعتصاب غذا بسر میبرد. خواسته او آزادی بدون قید و شرط وی از زندان است. از اعتراض رضا شهابی و خواسته هایش وسیعا حمایت و پشتیبانی کنیم.

رضا شهابی در ٢٢ خرداد ٨٩ به خاطر مبارزاتش دستگیر و پس از ١٩ ماه فشار در انفرادی ٢٠٩ اوین به شش سال حبس و پرداخت مبلغ هفت میلیون و پانصد هزار تومان جریمه نقدی و پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی از سوی شعبه ١٥ دادگاه انقلاب محکوم گردید. او به دلیل صدمات جسمی ناشی از برخورد خشن ماموران امنیتی در حین دستگیری و بازجویی ها، در دو مرحله تحت عمل جراحی از ناحیه گردن و کمر قرار گرفت. اکنون دادستانی با سوء استفاده از وثیقه ای که پیشتر برای آمدن رضا به مرخصی از وی گرفته شده بود، و به بهانه باقی ماندن سه ماه از محکومیت حبسش و تهدید به ضبط ملک وثیقه گذار، رضا را به زندان بازگردانده است.  حال علیرغم اینکه رضا شهابی دوره محکومیتش را سپری کرده است و با وجود اینکه نامه آزادی اش به تاریخ ۹۴/۶/۲۴ را در پرونده خود دیده است، مقامات قضایی تمامی مدت مرخصی پزشکی وی را غیبت محسوب کرده و او را به  ٩٦٨ روز دیگر حبس محکوم کرده اند.  بدین ترتیب رضا شهابی باید ۹۶۸ روز در زندان بماند و بلافاصله دیگر حکم زندان وی که یکسال است و در همان هنگامیکه زندان بود طی پرونده دیگری به آن محکوم شده بود، اجرا خواهد شد. رضا شهابی اکنون در سالن ١٠ زندان رجایی شهر منتقل شده است.

به گزارش خانواده وی این سالن که محل نگهداری زندانیان سیاسی است فاقد هر گونه امکانات اولیه زندگی است و زندانیان امکان هوا خوری ندارند و در این گرمای طاقت فرسا حتی از داشتن کولر و یخچال نیز محرومند.

سندیکای شرکت واحد ضمن گزارش این اخبار طی بیانیه ای قوه قضاییه را مسئول حفط سلامت رضا شهابی دانسته و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و لغو کلیه احکام قضایی علیه فعالین این سندیکا و دیگر فعالین کارگری شده است.

با تمام قدرت در کنار رضا شهابی و خانواده اش و در کنار سندیکای شرکت واحد بایستیم و خواستار آزادی فوری رضا شهابی شویم. رضا شهابی باید فورا آزاد شود. اسماعیل عبدی و محسن عمرانی از معلمان معترض و آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام و تمامی فعالین سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.  احکام امنیتی صادر شده برای تمامی فعالین کارگری، معلمان و مردم معترض باید لغو شود.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Free Them Now

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

١٧ اوت ٢٠١٧- ٢٦ مرداد ٩٦

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00