طنین شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد در مقابل مجلس  اسلامی

by admin_shahla
41 views

تجمع اعتراضی در مقابل مجلس اسلامی در حمایت از رضا شهابی

روز ١٤ شهریور کارگران شرکت واحد به همراه دانشجویان و دیگر فعالین کارگری و معلمان در مقابل مجلس و خیابان های اطراف آن در حمایت از آزادی کارگر زندانی رضا شهابی از چهره های شناخته کارگری تجمع کردند. این تجمع در پاسخ به فراخوان خانم ربابه رضایی همسر رضا شهابی در حمایت از رضا و خواسته هایش بر پا شد.

تجمع کنندگان در این روز با شعارهای رضا شهابی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد، آزادی رضا شهابی، خواست فوری ماست، کارگر می میرد، ذلت نمی پذیر، سلام بر کارگر، درود بر شهابی، اعتراض خود را فریاد زدند. دامنه این تجمع اعتراضی بعد از درگیر با ماموران انتظامی به مترو کشیده شد و در مترو صدای کارگر زندانی آزاد باید گردد، طنین انداخت. تظاهرکنندگان در مترو برای مردم حاضر توضیح دادند که رضا شهابی کیست و چرا در زندان است. و از اینکه چگونه کارگران بدلیل نداشتن تشکل خود از پایه ای ترین حقوق خود محرومند صحبت شد.

تجمع در حال شكل‌گيري بود که  يكي از ماموران انتظامي دائم با توهين و هتاكي به معترضان تشنج را به فضاي تجمع آورد و هنگامیکه قصد دستگيري یکی از اعضای سندیکای واحد را داشت ، با اعتراض جمع روبرو شد. شركت كنندگان نه تنها اجازه دستگيري را ندادند بلكه با واكنش تهاجمي خود صف نيروي انتظامي را به عقب هل دادند. در ادامه چند ده نفر از معترضات بخشي از خيابان مقابل مجلس را اشغال كردند و با سر دادن شعار «كارگر زنداني آزاد بايد گردد» نسبت به تعرضات نيروي انتظامي واكنش نشان دادند. معترضان مي‌گفتند« اجازه نخواهيم داد دوستان ما را دستگير كنيد». این مقاومت همبتسگی باعث دور شدن نیروی انتظامی از تجمع شد. در ادامه شركت كنندگان با حركت از مقابل مجلس تا مترو بهارستان، با شعار «آزادي شهابي خواسته فوري ماست» به اين تجمع خاتمه دادند.

در این تجمع اعتراضی پلاكاردهاي متعددي با شعار جای کارگر زندان نیست و در رابطه با وضعیت رضا شهابی و زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر و مشکلات طبقه کارگر در ایران در دست داشتند.

لینک فیلم تظاهرات با شکوه در مقابل مجلس در دفاع از رضا شهابی ضممیه است.

علیرغم اینکه رضا شهابی دوره محکومیتش را سپری کرده است و با وجود اینکه نامه آزادی اش به تاریخ ۹۴/۶/۲۴ را در پرونده خود دیده است، مقامات قضایی تمامی مدت مرخصی پزشکی وی را غیبت محسوب کرده و او را به  ٩٦٨ روز دیگر حبس محکوم کرده اند. در اعتراض به این حکم رضا شهابی از هفدهم مرداد ماه در اعتصاب غذا به سر میبرد و وضعیت جسمانی اش نگران کننده است. رضا شهابی اکنون در سالن ١٠ زندان رجایی شهر منتقل شده است. هم اکنون کارزاری در حمایت از رضا شهابی و علیه احکام امنیتی در جریان است. سندیکای شرکت واحد طی طوماری اعتراض خواستار حمایت از رضا شهابی شده است. تشکلهای کارگری مختلف، فعالین و رهبران کارگری طی بیانیه ای بازگرداندن رضا شهابی به زندان و حکم حبس جدید او را محکوم کرده اند و خواستار آزادی بدون قید و شرط رضا شده اند. طومارهایی اعتراضی از سوی فعالین کارگری و معلمان در حمایت از رضا شهابی و خواستهایش منتشر شده است. در سطح بین المللی نیز کنگره اتحادیه های کارگری بریتانیا خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط رضا شهابی شد

دبیرکل کنگره اتحادیه های کارگری (تی یو سی)، خانم فرانسس او گرادی، در نامه ای خطاب به سفیر ایران در بریتانیا، از رئیس جمهوری اسلامی ایران خواسته است که فعال کارگری، رضا شهابی، را فوری آزاد کند و تصمیم دولت مبنی بر عدم پذیرش مرخصی پزشکی او را محکوم کرده است.

تا کنون مارک هانکوک، ریاست کشوری و چارلیز فلوری، دبیر و خزانه دار کشوری کارگران خدمات عمومی کانادا، شارون بارو دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ های کارگری (آی تی یو سی)، نج سندیکای عمده ی کارگران فرانسه، سِ. اِف .دِ.تِ؛ سِ. ژِ.ت؛ اونسا؛ اتحادیه سندیکائی سولیدر و افِ. اِس. او (فرهنگیان) ، سندیکاهای کارگران در سوئد از جمله لارش لیندگرن، دبیر اتحادیه سراسری کارگران ترانسپورت سوئد (61000 عضو) ، آندرش فربه دبیر اتحادیه سراسری فلز سوئد (313000 عضو )، اتحادیه کمونال سوئد( 500000 عضو)، اتحادیه سراسری کارگران در سوئد (ال.او 1467417 عضو)، طی نامه هایی سرگشاده به مقامات ایران ضمن اعتراض به بازگرداندن مجدد رضا شهابی به زندان و اعلام حمایت از خواستهای او، اعتراض خود را نسبت به فشار به رهبران و فعالین کارگری و امنیتی کردن مبارزات اعلام داشته و خواستار آزادی فوری رضا شهابی و پایان دادن به دستگیری فعالین کارگری و اجتماعی شده اند. کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات از جمله برای آزادی رضا شهابی با قدرت ادامه دارد.

کمپین برای آزادی کارگران زندان حمایت قاطع خود را از رضا شهابی و خواستهایش اعلام میکند. با حمایت وسیع از رضا شهابی و پیوستن به کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات از رضا شهابی خواستار پایان دادن به اعتصاب غذایش باشیم و برای آزادی فوری و بدون قید و شرط او تلاش کنیم. رضا شهابی باید فورا آزاد شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

٥ سپتامبر ٢٠١٧- ١٤ شهریور٩٧

https://www.youtube.com/watch?v=2yw7z4cEGLU&feature=youtu.be

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00