حمایت اتحادیه جهانی اینداستریال از کارگران ایران

by admin_shahla
103 views

حمایت اتحادیه جهانی اینداستریال از کارگران ایران

والتر سانچز، دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال طی نامه ای در پنجم سپتامبر به مقامات ایران خواستار آزادی کارگران زندانی و رعایت حقوق بنیادین کارگران ایران میشود این اتحادیه بیش از ٥٠ میلیون کارگر را در بخش های انرژی و تولید در بیشتر از ١٤٠ کشور جهان را در بر میگیرد. در بخشی از این نامه اعتراضی چنین آمده است:” اتحادیهٔ جهانی اینداستریال بار دیگر از دولت ایران می‌خواهد که پیمان‌نامهٔ ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد «آزادی تجمع و حمایت از حق تشکل»، و پیمان‌نامهٔ ۹۸ در مورد «حق تشکل و چانه‌زنی جمعی» را تصویب کند. خواست روشن ما از دولت شما این است که حقوق کارگران برای پیوستن به سندیکاها و اتحادیه‌های صنفی و برخورداری از حمایت قانونی از چانه‌زنی جمعی و بستن قراردادهای کار جمعی را تضمین کنید.”. متن کامل این نامه ضمیمه است.

حمایت های تاکنونی از رضا شهابی، از اسماعیل عبدی و محسن عمرانی از معلمان معترض، علیه احکام صادر شده برای محمود بهشتی از اعضای کانون صنفی معلمان در تهران با ١٤ سال حبس، علیه احضار علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه با ٦ ماه حبس، علیه حکم وحشیانه شلاق برای شاپور احسانی راد عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد، و علیه احکام امنیتی زندان برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی و امنیتی کردن مبارزات:

– مارک هانکوک، ریاست کشوری و چارلیز فلوری، دبیر و خزانه دار کشوری کارگران خدمات عمومی کانادا

– شارون بارو دبیر کل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌ های کارگری (آی تی یو سی)،

– پنج سندیکای عمده ی کارگران فرانسه، سِ. اِف .دِ.تِ؛ سِ. ژِ.ت؛ اونسا؛ اتحادیه سندیکائی سولیدر و افِ. اِس. او (فرهنگیان) ،

– سندیکاهای کارگران در سوئد از جمله لارش لیندگرن، دبیر اتحادیه سراسری کارگران ترانسپورت سوئد (61000 عضو) ، آندرش فربه دبیر اتحادیه سراسری فلز سوئد (313000 عضو )، اتحادیه کمونال سوئد( 500000 عضو)، اتحادیه سراسری کارگران در سوئد (ال.او 1467417 عضو)،

– اتحادیه بین المللی معلمان، و عفو بین الملل

-اتحادیه بین المللی ترانسپورت آی تی اف

– بیانیه ٣٣١ نفر از فعالین معلمین، کارگران و دانشجویان و دیگر فعالین اجتماعی در اعتراض به احضار محمود بهشتی عضو کانون صنفی معلمان در تهران و علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه به زندان بیانیه داده و به سرکوبگری های حکومت اعتراض کردند

– بیانیه جمعی از فعالین کارگری و اجتماعی در حمایت از رضا شهابی و علیه حکم شلاق برای شاپور احسانی راد

-بیانیه های اعتراضی تشکلهای کارگری سندیکای واحد، اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگری نقاش البرز، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه، سندیکای کارگران فلزکار مکانیک، انجمن صنفی معلمان

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

٥ سپتامبر ٢٠١٧- ١٤ شهریور٩٧

***

اتحادیهٔ جهانی اینداستریال از دولت ایران می‌خواهد که رهبران سندیکایی زندانی را بی‌درنگ آزاد کند و حقوق بنیادی کار را رعایت کند”.

ژنو، ۵ سپتامبر ۲۰۱۷

به: آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهورجمهوری اسلامی ایران

جناب رئیس‌جمهور حسن روحانی،

من این یادداشت را در مقام دبیرکل اتحادیهٔ جهانی اینداستریال به شما می‌نویسم. اینداستریال بیشتر از پنجاه میلیون کارگر را در بخش‌های انرژی و تولید در بیشتر از ۱۴۰ کشور جهان، از جمله در ایران، نمایندگی می‌کند. از شما می‌خواهیم که رهبران سندیکایی زندانی را بی‌درنگ آزاد کنید، و رعایت تمام و کمال حقوق بنیادی کار در آن کشور را هرچه زودتر تضمین کنید.

گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به ما رسیده است حاکی از اذیت و آزار و نیز بازداشتِ کارگران و رهبران سندیکایی و اتحادیه‌یی به خاطر استفاده از حقوق بنیادی سندیکایی‌شان. به همین دلیل، ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط همهٔ کارگران و رهبران سندیکایی زندانی، از جمله اسماعیل عبدی و رضا شهابی هستیم.

اتحادیهٔ جهانی اینداستریال بار دیگر از دولت ایران می‌خواهد که پیمان‌نامهٔ ۸۷ سازمان جهانی کار در مورد «آزادی تجمع و حمایت از حق تشکل»، و پیمان‌نامهٔ ۹۸ در مورد «حق تشکل و چانه‌زنی جمعی» را تصویب کند. خواست روشن ما از دولت شما این است که حقوق کارگران برای پیوستن به سندیکاها و اتحادیه‌های صنفی و برخورداری از حمایت قانونی از چانه‌زنی جمعی و بستن قراردادهای کار جمعی را تضمین کنید.

انتظار ما این است که دولت شما در راه ایجاد شرایط و محیط مناسب و مؤثر برای تأمین حقوق سندیکایی و اتحادیه‌یی و رعایت کامل آن بی‌درنگ اقدام کند.

منتظر پاسخ سریع شما هستیم.

با احترام،والتر سانچز، دبیرکل

 

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00