آخرین وضعیت معلمان و کارگران بازداشتی از اردیبهشت تا کنون

by admin_shahla
328 views

از اردیبهشت تا کنون همانطور که قبلا گزارش کرده ایم ۲۴۰ معلم بازداشت شده اند .  . .  جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی از جمله این بازداشت شدگان هستند که همچنان در زندانند. بعلاوه   تعدادی از معلمان  جزو بازداشت شدگان سناریو سازی رسوای رژیم علیه معلمان و فعالین کارگری و اجتماعی هستند که بدنبال بازداشت دو  فعال کارگری فرانسوی سیسل کولر و ژاک  پاری بازداشت شدند از جمله این بازداشت شدگان رسول بداقی است که همچنان در زندان است.

در اعتراض به این دستگیریها کارزاری بزرگ به راه افتاد و با حمایت های خوبی در سطح جهانی پاسخ گرفت.

معلمان در صف جلوی این کارزارها قرار داشته و  در مقابله با سرکوبگری های  حکومت تاکنون موفق به آزادی شماری از همکاران خود شده اند. که اگر چه با وثیقه ولی آزادی آنها یک موفقیت و پیروزی علیه سرکوبگری ها و سناریو سازی ها رسوای حکومت است.

از جمله در این هفته در روز ۱۲ شهریور سارا سیاهپور از معلمان البرز  با وثیقه ۳۰۰ میلیونی  شد.. آزادی او را به وی و به همگان تبریک میگوییم. یک خواست فوری معلمان بستن شدن پرونده امنیتی او، معلمان و کارگران در بند و همه زندانیان سیاسی است.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان بازداشت موقت رسول بداقی، جعفر ابراهیمی و  محمد_حبیبی در حالی وارد ماه پنجم میشود که  رسول بداقی همچنان در بند امنیتی ۲۰۹ اطلاعات بسر میبرد.   جعفر ابراهیمی نیز با وجود ابتلا به بیماری صعب العلاج دستگاه گوارش و تشدید آن در زندان، همچنان بدون رسیدگی پزشکی در حبس است و بازداشت  محمد حبیبی هرماه تمدید می گردد.

از سوی دیگر از میان فعالین کارگری و اجتماعی بازداشت شده علیه فعالین معلم و کارگری و اجتماعی رضا شهابی، حسن سعیدی و  کیوان مهتدی و نیز سیسل کولر و ژآک پاری همچنان در زندانند و وضعیت جسمانی رضا شهابی وخیم گزارش میشود.

اسامی معلمان زندانی در حال حاضر عبارتند از:

رسول بداقی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، ناهید شیرپیشه، ناهید فتحعلیان، زینب همرنگ، معصومه عسکری،  مهدی فتحی، هاشم خواستار، جواد  لعل محمدی و محمد حسین سپهری 

اسامی کارگران و مدافعین کارگری زندانی در حال حاضر عبارتند  از:

  حسن طرفی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شاپور احسانی راد، نسرین جوادی، اسماعیل گرامی، سپیده قلیان، علی اسحاق، سمیه کارگر، بهاره سلیمانی، آرش جوهری، ابوالفضل غسالی، شادی گیلک، علیرضا ثقفی، مهران رئوف، عباس دریس،

با اتحاد علیه سرکربگری بایستیم و با قدرت مبارزاتمان در زندانها را بگشاییم.

معلمان زندانی، کارگران در بند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۳۱ اوت ۲۰۲۲

#اتحاد_علیه_سرکوب

خبر های دیگر

Leave a Comment

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00