اطلاعیه شماره ۷۹: به تشديد فشار بر روي فعالين كارگري و زندانيان سياسي در زندان وسيعا اعتراض كنيم

by admin_shahla
66 views

رضا شهابي برای 5 روز مرخصی درمانی از زندان آزاد شد

بنا بر گزارشهاي منتشر شده رضا شهابي عضو هيات مديره سنديكاي شركت واحد بعد از 23 روز اعتصاب غذا  و زیر فشار اعتراضات گسترده از سوی فعالین و تشکلهای کارگری و احزاب و سازمانهای سیاسی و حمایت های جهانی برای 5 روز مرخصی درمانی از زندان آزاد شد. این درحالیست که به گفته همسرش ربابه رضایی او بعد از دو سال و نیم زندان 15 بخاطر فشارهای دایمی در زندان 25 کیلو وزن کم کرده است و هم اکنون از درد کمر، گردن و ناراحتی فشار خون رنج میبرد. نباید بگذاریم که رضا شهابی را دوباره به زندان باز گردانند. او باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود و مورد درمان و معالجه قرار گیرد.

بازداشت يوسف آب خرابات فعال کارگری و عضو كميته ي هماهنگي

روز سه شنبه 19 دی ماه یوسف آب خرابات فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی در شهر مهاباد احضار و بنا بر خبر منتشر شده از سوی این کمیته از لحظه مراجعه اش به اداره اطلاعات جمهوری اسلامی در مهاباد هنوز اطلاعی از وی در دست نیست.

پدرام نصرالهی ممنوع الاملاقات شد. جانيان اسلامي براي سومين بار او را محاكمه كردند

بنا بر گزارشات منتشر شده روز ٣٠ آذر، کارگزاران زندان مرکزی شهر سنندج، برای سومین بار متوالی طی یک ماه گذشته، پدرام نصراالهی عضو کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری را به دادگاه بردند. طبق اخبار کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری روز دوشنبه ٢٧ آذرماه نيز به خانواده پدرام نصرالهی آنها گفته شده که پدرام را به سلول انفرادی انتقال داده اند و تا زمانی که قاضی پرونده دستور ندهد ممنوع الملاقات می باشد. دادگاه تجدید نظر حکم ١٩ ماه زندان صادره پدرام نصرالهی را تایید و وی در تاریخ ٩١/٨/٢٤ پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد.

بهنام ابراهیم زاده به سلول انفرادی منتقل شد

بنا بر خبر منتشر شده از سوي كمیته پیگیری ایجاد تشكلهای كارگری روز سه شنبه مورخه٢٧ اذر ماه بهنام ابراهیم زاده عضو اين كميته و فعال دفاع از حقوق كودك به سلول انفرادی منتقل شد. اين موضوع موجب نگراني خانواده وي و همكاران و دوستانش شده است. انتقال زندانيان به سلول انفرادي تشديد فشار و شكنجه  بر روي آنان است. بهنام ابراهيم زاده ۵ سال حكم زندان دارد.

خانواده محمد جراحی زير تهديد و فشار

بنا به خبر منتشر شده از سوي كميته پيگيري ايجاد تشكلهاي كارگري مدتی است كه پلیس رژيم اسلامي با لباس فرم و يا بصورت لباس شخصي فرزندان محمد جراحی عضو اين كميته را كه هم اكنون ۱۵ ماه است در زندان بسر ميبرد، تحت عناوین مختلف زير فشارهای روحی و روانی قرار داده است. پلیس در تلاش است تا با چنين فشارهايي محمد جراحي را زير فشار و شكنجه بيشتر قرار دهد.  خانواده محمد جراحي به حمايت وسيع و پشتيباني ما نياز دارد.  محمد جراحی ۵ سال حكم زندان دارد.

علاوه بر اين كارگران هم اكنون شاهرخ زماني عضو كميته پيگيري براي ايجاد تشكل هاي كارگري با ۱۱ سال حكم و رسول بداغي عضو كانون صنفي معلمان با ۶ زندان حكم در بازداشت بسر ميبرند. عبدالرضا قنبري يكي از معلمان معترض نيز بخاطر شركت در تظاهرات ۶ دي ۸۸ خطر حكم اعدام بر روي سرش قرار داد. همچنين فعالين سياسي بسياري بخاطر مبارزاتشان در زندانند. همه كارگران زنداني و همه زندانيان سياسي بايد فورا از زندان آزاد شوند.

با اعتراضي جهاني بايد به تشديد فشار بر روي فعالين كارگري و زندانيان سياسي وسيعا اعتراض كنيم. خواستار توقف فوري دستگيري و تهديد فعالين و رهبران كارگري شويم. هم اكنون نمونه هاي خوبي از اعتراض و همبستگي در حمايت از كارگران زنداني و زندانيان سياسي  را در ايران و در سطح جهاني شاهديم. كارگران زنداني از درون زندان، از جمله شاهرخ زماني حمايت خود را از اعتراض رضا شهابي اعلام كرده است. ٣٧٧ تن از فعالین سياسي طي نامه اي در باره وضعیت رضا شهابی و دیگر فعالین کارگری اظهار نگراني كرده و خواهان آزادي فوري وي از زندان شده اند، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل طي نامه اي اعتراضي نگراني خود را نسبت به وضعيت رضا شهابي اعلام داشته و خواستار آزادي فوري وي از زندان شده است. از سوي سندیکاهای «س اف د ت»، «ث ژ ت»، « اف اس او»، «سولیدر» و« او ان اس آ» در اعتراض به وضعيت رضا شهابي و كارگران زنداني در ايران خطاب به رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نامه اي ارسال شده است. اين فشار ها را بايد ادامه داد و تشديد كرد. كمپين براي آزادي كارگران زنداني به سهم خود تلاش دارد صداي اعتراض كارگران زنداني و زندانيان سياسي در سطح جهان باشد. به هر شكل كه ميتوانيد با اين كمپين همكاري كنيد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی 

 شهلا دانشفر

Shahla_daneshfar@yahoo.com

بهرام سروش

, Bahram.Soroush@gmail.com 

http://free-them-now.blogspot.com 

۶ دي ۹۱، ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00