اطلاعیه ٢٧٤:آی ال او از پیگیری موضوع مرگ مشکوک شاهرخ زمانی خبر میدهد

by admin_shahla
44 views

در اطلاعیه های قبلی از  نامه اتحادیه کارگران خدمات دولتی و خصوصی بریتیش کلمبیا در کانادا  (BCGEU ) یکی از بزرگترین و متنوع ترین اتحادیه های کارگری در بریتیش کلمبیا که در برگیرنده ٦٥٠٠ کارگر در ٥٥٠ واحد در بخش خصوصی و خدمات عمومی در این کشور است،  خطاب به گای رایدر دبیر کل سازمان جهانی کار (آی ال او) و احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران گزارش کردیم.  کارن کرتیس رئیس بخش آزادی تشکل بخش دپارتمان بین المللی ای ال او به این نامه پاسخ داده است. در بخشی از این نامه آمده است:

“لازم است به شما اطمینان دهم که بدنبال تقاضایی از جانب کنفدراسیون بین المللی کارگری (ITUC) ، آی ال او بالافاصله دخالت کرد و با مقامات ایران تماس گرفت و خواهان این شد که یک بررسی مستقل در مورد مرگ شاهرخ زمانی انجام شود و همچنین بر آزادی بی قید و شرط و فوری فعالان کارگری که بخاطر فعالیتهای اتحادیه ای بازداشت شده اند تاکید کرد و خواهان لغو محکومتیهای آنها و درمان مناسب برای آنها که لازم دارند گردید.” متن کامل این نامه ضمیمه و نامه ارسالی BCGEU ضمیمه است.

در رابطه با مرگ شاهرخ زمانی و برای محکوم کردن جنایات رژیم اسلامی در زندانهای ایران کارزاری در جریان است.

نهادها و اتحادیه های کارگری ای که تا کنون طی بیانیه هایی از این کارزار اعلام حمایت کرده اند عبارتند از:

– فدراسیون اتحادیه های کارگران شهرداری ونکور و حومه

– اتحادیه پست کانادا

– کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، آی تی یو سی

– سندیکای کارگران س، ژ، ت شاخه بستاکون

–  اتحادیه کارگری سی ان تی در فرانسه

– کنفدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری سوئد (ال.او)

–  اتحادیۀ سراسری کارگران حمل و نقل سوئد (ترانسپورت)

–  فدراسیون بین المللی کارگران ساختمان و چوب

– فدراسیون شوراها و اتحادیه های کارگری در عراق

همچنین، به دعوت احزاب و نیروهای سیاسی مختلف در کشورهای مختلف چون انگلیس، سوئد، آلمان، و کانادا و در سلیمانیه عراق تظاهراتهایی برگزار شد. این کمپین ادامه دارد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی از همه سازمانهای سراسری کارگری و سازمانهای انساندوست در سراسر جهان خواستار حمایت از این کارزار و فشار آوردن به جمهوری اسلامی هست. این کمپین برای آزادی تمام کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و برای تحت مداوا قرار گرفتن زندانیان بیماری که در زندانهای رژیم اسلامی از درمان محرومند مبارزه می کند. به هر شکلی که میتوانید با این کمپین همکاری کنید.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٣ آذر ٩٤، ٢٤ نوامبر ٢٠١٥

Shahla. Daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

***

ضمیمه: متن فارسی نامه کارن کرتیس به رئیس اتحادیه کارگراان دولتی و خدماتی بریتیش کلمبیا

نامه کارن کرتیس

رئیس بخش آزادی تشکل بخش دپارتمان بین المللی ای ال او

به رئیس اتحادیه کارگران دولتی و خدماتی بریتیش کلمبیا

در مورد مرگ شاهرخ زمانی

خانم عزیز

نامه موردخ ٢٨ اکتبر ٢٠١٥ شما را دریافت کردم که در آن خواهان این هستید که آل او روی تحقیقات بی طرفانه ای درمورد مرگ شاهرخ زمانی فعال کارگری در زندان ایران پافشاری کند و خواهان آزادی همه زندانی سیاسی در ایران و احترام به حقوق پایه ای انسانی و آزادی تجمع گردد.

در این رابطه لازم است به شما اطمینان دهم که بدنبال تقاضایی از جانب کنفدراسیون بین المللی کارگری (ITUC) آی ال او بالافاصله دخالت کرد و با مقامات ایران تماس گرفت و خواهان این شد که یک بررسی مستقل در مورد مرگ شاهرخ زمانی انجام شود و همچنین بر آزادی بی قید و شرط و فوری فعالان کارگری که بخاطر فعالیتهای اتحادیه ای بازداشت شده اند تاکید کرد و خواهان لغو محکومتیهای آنها و درمان مناسب برای آنها که لازم دارند گردید

کارن کرتیس

رئیس بخش آزادی تشکل آی ال او

١١ نوامبر ٢٠١٥

1 2 3

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00