٥٣ کارگر احضار شده نیشکر هفت تپه با قرار وثیقه آزاد شدند

by admin_shahla
34 views

پرونده های امنیتی علیه کارگران باید فورا بسته شود

روز یکشنبه ١٥ مرداد ۵۳ کارگر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شعبه اول دادیاری دادگاه شوش تفهیم اتهام شدند. همزمان تعداد قابل توجهی از کارگران نیشکر رفقای خود را همراهی کردند و در مقابل دادگاه حضور یافتند.  بنا بر خبر منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفته تپه اسامی این کارگران توسط مدیر عامل شرکت، سیامک افشار، و با همکاری حراست، تهیه شده و به دادگستری شوش ارسال گردیده است. اتهام این کارگران شرکت آنها در اعتصابات اخیر کارگران نیشکر هفت تپه است. کارگران احضار شده با سپردن کفالت آزاد شدند.

در بیانیه خبری سندیکای نیشکر هفته تپه احضار کارگران و هرگونه پرونده سازی علیه آنان و کارگران دیگر بخشها در سراسر کشور محکوم شده و آنها خواستار لغو کلیه اتهامات امنیتی و قضایی علیه کارگران شده اند.

کارگران نیشکر هفته تپه دستمزدهای پرداخت نشده خود را میخواهند، خواستار به رسمیت شناخته شدن سندیکای خود هستند، خواستار پرداخت سهم بیمه کارفرما برای پرداخت مقرری بازنشستگی ٣٤١ کارگر بازنشسته شده اسفند ٩٥ هستند، خواستار پایان دادن به امنیتی کردن محیط کارخانه هستند و چندین ماه است که بخاطر این خواستها در اعتراض و مبارزه هستند. اتحاد مبارزاتی کارگران، تصمیم گیری های جمعی آنان در مجمع عمومی برای متحد باقی ماندن، حضور فعال خانواده های کارگران، حمایت مردم شهر از این مبارزات، در این مقطع حساس از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه، کلیدی و حیاتی است. از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه وسیعا حمایت کنیم.

اعتراضات قدرتمند و متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه تا هم اکنون انعکاس گسترده ای داشته و مورد حمایت تشکلهای مختلف کارگری در داخل و در سطح جهان قرار گرفته است. از جمله تشکلهایی چون اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای شرکت واحد، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه، کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری از مبارزات این کارگران حمایت کرده و احضار کارگران معترض در این کارخانه را محکوم کرده اند. در سطح بین المللی نیز اتحادیه آی یو اف ( فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگران غذایی، کشاورزی و..) کارزاری در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه و خواستهایشان اعلام کرده است. کنگره سراسری اتحادیه های کارگری انگلیس نیز طی بیانیه ای از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حمایت کرده است.

اعتراضات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه اکنون در موقعیت حساسی قرار دارد. وسیعا از آن حمایت کنیم. اخبار این اعتراضات را رسانه ای کنیم و با حمایت و پشتیبانی قاطع خود از مبارزات و خواستهای آنان، در کنارشان بایستیم و خواستار لغو فوری پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران معترض در این کارخانه و توقف احضار و تهدید و فشار بر روی آنان شویم. تشکل حق مسلم کارگران است و سندیکای نیشکر هفت تپه باید به رسمیت شناخته شود. صدای اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه در سطح جهانی باشیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Free Them Now

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com

٩ اوت ٢٠١٧- ١٨ مرداد ٩٦

 

 

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00