تجمع در حمایت از زندانیان سیاسی در مقابل زندان گوهردشت کرج و دستگیری ٤ نفر

by admin_shahla
37 views

از ساعت ٩ صبح روز ٢٢ شهریور بنا بر فراخوانی خانواده های زندانیان سیاسی در گوهردشت که در اعتراض به وضع اسفنا

 

ک زندانها در اعتصاب غذا بسر میبرند  و رضا شهابی در مقابل زندان گوهر داشت برپا شد. در این حرکت اعتراضی بهنام ابراهیم زاده، واله زمانی، پیمان سالمی و صالح اسعدی دستگیر شدند.

در تجمع این روز تعدادی از فعالان اجتماعی وکارگری با یک شاخه گل جلوی درب زندان رجایی شهر برای حمایت از زندانیا

ن سیاسی در اعتصاب غذای این

 

زندان حاضر شدند. و خانواده های زندانيان سیاسی را همراهی کردند.

حوالی ساعت دوازده ظهر در حالیکه تجمع کنندگان منتظر بازگشت خانواده های زندانیان اعتصابی از ملاقات بودند از سوی مأموران انتظامی جهت پراکنده شدن تحت فشار قرار گرفتند.  آنان با دادن اخطارهایی خواستار پراكنده شدن تجمع كنندگان شدند و از آنجا كه تجمع با موفقيت انجام شده بود و آخرين دسته های ملاقات كنندگان در حال بيرون آمدن بودند؛ محل را ترک کردند.  این تجمع در این هنگام مورد یورش نیروهای سرکوبگر انتظامی قرار گرفت و مأموران حین پراکنده کردن جمعیت اقدام به ضبط گوشی موبایل برخی از تجمع کنندگان كردند که با واکنش اعتراضی جمعیت روبرو شد. مأموران كه در پی دستگيری يكی از دختران در حال فيلم گرفتن بودند با اعتراض شديد تجمع كنندگان مواجه شدند كه منجر به رهایی او شد. اما در اين بین گوشی او را ربودند که با عکس العمل مجدد تجمع کنندگان مواجه و در این هنگام واله زمانی عضو هیات مدیره سندیکای نقاشان استان البرز دستگیر شد. در  اعتراض به این دستگیری تجمع کنندگان شعار داده و فریاد میزدند:”ولش کنید، مگه چیکار کرده، اختلاس کرده، به بچه مردم تجاوز کرده، چرا دارین می‌برین.  سپس پس از پایان تجمع در مقابل زندان نیروهای انتظامی با تعقیب تجمع کنندگان در مسیر بازگشت، سه نفر دیگر از آنان، بهنام ابراهیم زاده از فعالین شناخته شده کارگری که به تازگی از زندگی آزاد شده است، و پیمان سالمی و صالح اسعدی را  نیز بازداشت کرده و  به کلانتری ١٩ باغستان برده و از آنجا همه آنها را به پلیس امنیت میدان نبوت انتقال دادند. که بنا بر خبر قرار است فردا جهت تعیین تکلیف به دادسرا برده شوند.

چهارشنبه ٢٢ شهریور به روال هر چهارشنبه روز ملاقات با زندانیان سیاسی بود و به بسیاری از زندانیان حتی زندانیان اعتصابی ملاقات حضوری داده شده بود. در این ملاقات مشخص شد که به جز ٤ نفر به اسامی سعید شیرزاد، رضا شهابی، سعید پورحیدر و محمد نظری ، اعتصاب دیگر زندانیان سیاسی به اتمام رسیده است. اما همه زندانیان سیاسی بر مطالبات خود تاکید دارند.

قضیه از این قرار است که روز یکشنبه ۸ مرداد ۹۶ (٣٠ اوت ٢٠١٧) عوامل سرکوب رژیم اسلامی در زندان گوهردشت کرج، در یک یورش وحشیانه تعدادی از زندانیان سیاسی را با ضرب و شتم و توهین به سالن ۱۰زندان گوهردشت، انتقال دادند. پس از این اقدام زندانیان منتقل شده در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۶،(٣١ اوت) دست به اعتصاب غذا زدند. اکنون چیزی که همه زندانیان به‌ویژه زندانیان اعتصابی بر آن تاکید دارند، اینست که هنوز به خواستهای آنها پاسخی داده نشده است و حتی معدود روزنامه‌هایی هم که وارد بند می‌شد اکنون ممنوع شده و امکان خرید از فروشگاه نیز وجود ندارد. در این دیدارها زندانیان اعتصابی از تمام افراد، شخصیت ها و فعالان کارگری، معلمان، زنان و دانشجویان و …  که در این مدت آن‌ها را تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی نمودند.

– ما همراه با خانواده های زندانیان سیاسی در گوهردشت، یورش به زندانیان سیاسی و شکنجه و آزار سیستماتیک آنها در زندان را قاطعانه محکوم . و از خواستهای برحق زندانیان سیاسی گوهر دشت حمایت و پشتیبانی می کنیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستیم.

– ما خواستار دستگیری محمود بهشتی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان در تهران را که در ٢١ شهریور انجام گرفت را محکوم میکنیم و خواستار آزادی فوری او، اسماعیل عبدی، محسن عمرانی، آتنا دائمی و تمامی زندانیان سیاسی هستیم.

-ما خواستار لغو تمامی احکام امنیتی زندان برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی و پایان دادن به این سرکوبها هستیم.

-ما صدور حکم شلاق برای شاپور احسانی راد عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد را شدیدا محکوم و خواستار ممنوعیت حکم شلاق هستیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

٢٢ شهریور ٩٦

Free Them No

shahla.daneshfar2@gmail.com

خبر های دیگر

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00