کارزاری بین المللی برای آزادی معلمان زندانی

by admin_shahla
285 views

نامه آموزش بین الملل  به اتحادیه های آموزشی عضو خود در خصوص وضعیت معلمان در ایران

بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان آموزش بین الملل با انتشار نامه ای در مورد فشارهای امنیتی جمهوری اسلامی بر روی معلمان  از اتحادیه های آموزشی عضو خود در سراسر جهان خواست که از مقامات جمهوری اسلامی ایران بخواهند که خواستار آزادی معلمان زندانی و آزادی حق تشکل معلمان شوند.  بدین ترتیب کارزاری بین المللی برای آزادی معلمان زندانی در جریان است و کمپین برای آزادی کارگران زندااین خبر نمونه ای دیگر از بازتاب جهانی اعتراضات معلمان و کارگران و حمایت های بین المللی است.  و این خود نمونه ای دیگر از بازتاب جهانی اعتراضات معلمان و کارگران و حمایت های بین المللی است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی همصدا با  آموزش بین الملل و  در کنار کارزار یکصد هزار امضا برای آزادی معلمان زندانی، بر آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی، لغو احکام امنیتی صادر شده از جمله احکام زندان، اخراج و انفصال از خدمت برای معلمان معترض، بسته شدن پرونده های امنیتی برای معلمان و همه فعالین سیاسی تاکید دارد. از جمله حکم صادره برای محمد حبیبی که بخاطر مبارزاتش در دفاع ز حقوق معلمان و دانش آموزان سالها عمرش را در زندان گذرانده و اکنون حکم بازخرید و اخراج گرفته است، باید فورا لغو شود. همچنین وضعیت جعفر ابراهیمی معلم زندانی اضطراری است.  بدلیل بیماری حاد دیابت خطر نابینایی او را تهدید میکند و باید فورا تحت درمان قرار گیرد.  کارزار یکصد هزار امضا به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بار دیگر همه معلمان را به پیوستن به این کمپین فراخوانده است. این کارزار به همه مردم مربوط است. معلمان صدای اعتراض همه مردم هستند. کمپین برای آزادی کارگران زندانی ضمن تاکید بر فراخوان راه اندازان این کارزار برای پیوستن همه معلمان، از همه مردم میخواهد که حامی این کارزار باشند و  خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط معلمان شوند. گزارش منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در مورد متن نامه آموزش بین المللی به اتحادیه های آموزشی عضو خود در خصوص وضعیت معلمان در ایران ضمیمه است.

  دوم مهر ماه ۱۴۰۲، ۲۴ سپتامبر   ۲۰۲۳

Shahla.daneshfar2@gmial.com-

https://free-them-now.com

ضمیمه

فعالین صنفی معلمان را که مطالبات برحق کارگران را بیان می‌کنند، آزاد کنید!

آموزش بین‌الملل (EI) با انتشار نامه‌ای در خصوص وضعیت معلمان، از اتحادیه‌های آموزشی عضو خود در سراسر جهان خواست که از مقامات جمهوری اسلامی ایران بخواهند که بلافاصله و بدون قید و شرط معلمان زندانی تشکل‌های صنفی، اتحادیه‌های کارگری، را آزاد کنند و به حقوق اتحادیه‌ها احترام بگذارند.

معلمان در ایران سال‌هاست که خواسته‌های برحق خود را برای شرایط کاری مناسب، به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های اساسی خود به عنوان معلم و شهروند بیان می‌کنند. از اول ماه مه ۲۰۲۲، چندین نفر از رهبران اتحادیه معلمان به دلیل انجام فعالیت‌های مسالمت‌آمیز اتحادیه‌های کارگری مجاز توسط قوانین ملی و بین‌المللی، به‌طور غیرقانونی دستگیر، بازداشت و شکنجه شده‌اند.

در هفته‌های اخیر، مقامات ایرانی بار دیگر به سرکوب معلمان و نمایندگان تشکل‌های صنفی، به منظور کنترل تظاهرات اولین سالگرد قتل ژینا امینی در ۱۶ سپتامبر، دست زدند. آموزش بین‌الملل‌به ویژه در مورد وضعیت افراد مذکور، از اعضای انجمن‌های صنفی معلمان، که به صورت منطقه‌ای فهرست شده‌، ابراز نگران کرده است. کلیه انجمن‌های معلمان استان و شهرستان زیر عضویت شورای هماهنگی تشکل­های صنفی فرهنگیان ایران است که این شورا زیر مجموعه‌ی EI است: انجمن صنفی معلمان استان البرز: مسعود فرهیخته

انجمن صنفی معلمان تهران (شامل شهرستان اسلامشهر): اسماعیل عبدی، رسول بداقی، محمد دارکش، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، زینب همرنگ، فرزانه ناظران پور، فاطمه تدریسی، محمدتقی فلاحی و سارا سیاه‌پور.

انجمن صنفی معلمان استان کوردستان:انجمن صنفی معلمان دیواندره: امید شاه‌محمدی

انجمن صنفی معلمان مریوان: شیوا عاملی‌راد، اسکندر لطفی، شعبان محمدی، تحسین مصطفی، مسعود نیک‌خواه و سیوان سلیمانی.

انجمن صنفی معلمان سنندج: لقمان افضلی، مختار اسدی و مجید کریمی

انجمن صنفی معلمان سقز: سلیمان عبدی

کانون صنفی معلمان بوشهر: محمود ملاکی

انجمن صنفی معلمان خراسان رضوی: هاشم خواستار و عاتکه رجبی

انجمن صنفی معلمان استان خوزستان: پیروز نامی

انجمن صنفی معلمان شهرستان شهرضا، استان اصفهان: حمید رحمتی

انجمن صنفی معلمان استان گیلان: انوش عادلی، فریبا انامی، عزیز قاسم‌زاده، حسن نظریان و محمود صدیقی‌پور

انجمن صنفی معلمان استان فارس: محمدعلی زحمتکش، عبدالرضاق امیری، اصغر امیرزادگان، مژگان باقری، زهرا اسفندیاری، مهدی فتحی، ابوالفضل خوران، غلامرضا غلامی‌کندازی، ایرج رهنما و افشین رزمجو.

فعال صنفی معلمان استان چهار محال و بختیاری و شهرکرد: محمد سعیدی ابوالشقاقی

فعال صنفی معلمان استان خراسان شمالی، شهرستان اسفراین: سعید مطهری

این اعضای تشکلات صنفی معلمان، از ماه می ۲۰۲۲ با یک سری موارد نقض شدید حقوق خود مواجه شده‌اند، از جمله:·  اخراج  ، تنزل رتبه و کاهش حقوق،  دستگیری و بازداشت، اغلب در سلول انفرادی برای مدت طولانی،  شکنجه برای گرفتن اعترافات دروغین و اجبار به انصراف از کار صنفی، بازداشت طولانی‌مدت فراتر از مجازات‌های اولیه زندان،  مبالغ گزاف وثیقه، برخی به ۵۰٫۰۰۰ دلار آمریکا برای آزادی موقت، دسترسی ناکافی به درمان پزشکی، دسترسی محدود به مشاور حقوقی،  محدودیت در حقوق ملاقات با خانواده،    انتشار اطلاعات نادرست و اتهام به آنان در شبکه‌های اجتماعی، مواجه شدن با اتهامات غیرمنطقی؛

انتقال پرونده‌های قضایی به شعبه‌هایی از دادگاه انقلاب اسلامی که معمولاً به پرونده‌های سیاسی اختصاص دارد؛ این اقدامات بیانگر اشکال مختلف آزار و اذیت غیرقانونی علیه اعضای این تشکلات است. آموزش بین‌الملل از اتحادیه‌های آموزشی اعضای خود دعوت کرده است که در حمایت از همکاران ایرانی اقدام کنند و با ارسال نامه‌ی‌ اعتراضی به رهبر جمهوری اسلامی ایران، آزادی معلمان زندانی صنفی، رعایت حقوق آنان و آزادی‌های اساسی در کشور را خواستار شوند.

You may also like

Campaign To Free Jailed Workers In Iran

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00